בריאות הציבור-קידום בריאות

התועלת של טיפול ב-Donepezil בחולים עם מחלת אלצהיימר (J Clin Psychopharmacol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Psychopharmacology מדווחים חוקרים כי טיפול ב- Donepezil (ממוריט) מלווה בייצוב הקשרים באזורים טמפוראליים במוח בשלבי מנוחה ובמהלך דרישה קוגניטיבית.

החוקרים מסבירים כי מחקרים קודמים עם fMRI (Functional Magnetic Resonance Imaging) הדגימו קשרים ופעילות מוחית דיפרנציאלית לאחר טיפול ב- Donepezil במחלת אלצהיימר, בהשוואה לקשישים בריאים. עם זאת, חשוב מכך, אין מחקרים זמינים בהם קבוצת הביקורת כללה חולים עם מחלת אלצהיימר.

15 חולים שאובחנו לאחרונה עם מחלת אלצהיימר חולקו באקראי לקבוצת טיפול (8 חולים) או לקבוצת ביקורת (7 חולים). החולים בקבוצת ההתערבות טופלו כל יום ב- Donepezil במשך שלושה חודשים.

בתחילת המחקר ובמהלך המעקב, שתי הקבוצות עברו בדיקות fMRI בשלב מנוחה ובן בזמן ביצוע משימות (להערכת קידוד זיכרון ויזואלי).

בקבוצת ההתערבות זוהתה קישוריות מוגברת באזורי ה-Parahippocampal Gyrus בבדיקות fMRI במנוחה, בהשוואה לקבוצת הביקורת. מצד שני, בבדיקות fMRI בזמן ביצוע משימות, בקבוצת הביקורת חלה עליה פרוגרסיבית בהפעלה של ה-Temporal Gyrus האמצעי משמאל בבדיקה לאחר שלושה חודשים, בהשוואה למצב בתחילת המחקר, בעוד שבקבוצת ההתערבות נרשם דפוס יציב של פעילות מוחית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Donepezil לווה בייצוב הקישוריות של האזורים הטמפוראלים המדיאליים בזמן מנוחה ובזמן פעילות מוחית, עם הפחתת ההפרעה בארגון מחדש שתועדה כחלק מהמהלך הטבעי של המחלה.

J Clin Psychopharmacol. 2013 Feb 14

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה