בריאות הציבור-קידום בריאות

חוויות טראומטיות בגיל צעיר והרגישות למצבי דחק בילדים (J Pediatr Psychol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Pediatric Psychology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חוויות טראומטיות בגיל צעיר עשויות להגדיל את הרגישות של ילדים קטנים ולהציבם בסיכון לבעיות הפנמה או החצנה עם חשיפה למצבי דחק לא-טראומטיים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להרחיב עבודה שנעשתה במבוגרים והדגישה את הקשר בין חשיפה למצבים טראומטיים ומצוקה נפשית בתגובה לאירועי דחק לא-טראומטיים בעתיד. מדגם המחקר כלל 213 ילדים בגילאי 2-4 שנים, מהם 64.3% עם היסטוריה של חשיפה אפשרית למצב טראומטי. הילדים סווגו לארבע קבוצות על-פי היסטוריה של חשיפה לטראומה וגורמי דחק בהווה.

מניתוח רב-משתנים עלה כי בילדים שנחשפו למצבים טראומטיים עם גורמי דחק בהווה, נרשמה עליה בשכיחות בעיות הפנמה והחצנה, בהשוואה לילדים שנחשפו למצבים טראומטיים בעבר אך ללא גורמי דחק בהווה ובהשוואה לילדים שלא נחשפו למצבים טראומטיים. בקבוצות שנחשפו למצבים טראומטיים, עם או בלי חשיפה לגורמי דחק בהווה, לא זוהו הבדלים בחומרת תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי חשיפה למצבים טראומטיים בגיל צעיר עשויה להגדיל את הסיכון לבעיות הפנמה או החצנה בילדים עם חשיפה לגורמי דחק בחייהם.

J Pediatr Psychol. 2013;38(1):94-103

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה