בריאות הציבור-קידום בריאות

פרופיל יעילות ובטיחות עקבי ל-rivaroxaban בהשוואה לוורפרין במניעה ראשונית ושניונית של מטופלים עם AF (מתוך J Stroke Cerebrovasc Dis)

ע”פ אנליזה חדשה המבוססת על מחקר ה-J-ROCKET AF המתפרסמת לאחרונה ב-J Stroke Cerebrovasc Dis , תוצאות הבטיחות והיעילות של rivaroxaban (קסרלטו) בהשוואה לוורפרין (קומדין) היו עקביות ודומות גם עבור אלו שטופלו במסגרת מניעה שניונית (לאחר אירוע שבץ, TIA , תסחיף) וגם עבור המטופלים במסגרת מניעה ראשונית.

ברקע מסבירים החוקרים כי במחקר ה-J-ROCKET AF  (אוכלוסיה יפנית) נמצא שקסרלטו הייתה לא נחותה לקומדין בהתייחס לתוצאות הבטיחות הראשיות. בנוסף, הייתה נטייה חזקה להפחתה באירועי השבץ והאירועים האמבוליים תחת טיפול בקסרלטו בהשוואה לקומדין.

באנליזה זו ביקשו החוקרים לבחון את העקביות של פרופיל נתוני הבטיחות והיעילות של קסרלטו בהשוואה לקומדין בתתי הקבוצות של אלו שהיו כבר עם רקע של שבץ, TIA או תסחיף סיסטמי (לא במערכת העצבים המרכזית) , כלומר מטופלים של מניעה שניונית, מול אלו שקיבלו הטיפול במסגרת מניעה ראשונית.  

מטופלים בתת הקבוצה של המניעה השניונית היוו 63.6% מכלל האוכלוסיה במחקר ה-J-ROCKET AF . בקבוצה זו, שיעור המימצאים הבטיחותיים לשנה היה 17.02 בקסרלטו, ו-18.26 בקומדין, סיכון יחסי של 0.95 ברווח בר סמך של בין 0.7-1.29), בעוד שמבחינת יעדי היעילות של המחקר התוצאה הייתה שיעור של 1.66 בקסרלטו לשנה לעומת 3.25 בקומדין, סיכון יחסי של 0.51 ברווח בר סמך של 0.23-1.14) .

לא היו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין היעדים הבטיחותיים ומדדי האפקטיביות בין קבוצת הטיפול למניעה שניונית או ראשונית של קסרלטו מול קומדין (p=0.09 ו-0.776 עבור שתי האינטרקציות, בהתאמה).

מסקנת החוקרים היא שפרופיל הבטיחות והיעילות של קסלרטו בהשוואה לקומדין היה עקבי בין המטופלים במסגרת מניעה ראשונית ושניונית.  

J Stroke Cerebrovasc Dis. 2013 Jan 22. pii

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה