בריאות הציבור-קידום בריאות

סגולות הרימון / מאמר מאת: ד”ר ראול רודריגז, מנהל המרכז לרפואה טבעית

רימון, הפרי הנהדר בעל המבנה הייחודי מבפנים, נפלא במראהו, בטעמו, ובסגולותיו. לא בכדי נאמר על אדם משכיל שהוא מלא כרימון. להיות מלא כרימון פירושו לדעת המון בדיוק כמו שגרגריו הרבים של הרימון ממלאים את קליפתו עד אפס מקום, אך להיות מלא כרימון זה גם להיות בעל תכונות וסגולות רבות ומועילות.

סגולות הרימון הינן תזונתיות ובריאותיות כאחת, אשר חלקן היה ידוע בעבר, וחלקן האחר מתגלה בשנים האחרונות במהלך מחקרים רבים.

סגולות הרימון מהפן התזונתי

מעבר לעובדה שהרימון חדר למטבח כמרכיב בתפריטי הסלטים, תבשילי הבשר, תבשילי דגים ועוד, ומעבר לעובדה שהוא מוסיף המון טעם וצבע לאוכל, הוא גם בריא מאד. ערכיו התזונתיים שמים אותו בשורה הראשונה של פירות מזינים. הרימון מכיל חלבונים, פחמימות, מעט שומנים, סוכרים, מינרלים חיוניים כדוגמת ברזל, סידן, מגנזיום ועוד, והמון ויטמינים כמו כל קבוצת ויטמין B , ויטמין C , ויטמין E, חומצה פולית ועוד. מובן שכדי להפיק תועלת מהפרי הרבגוני הזה כדאי לאכול אותו כמו שהוא, ללא בישול או אידוי.

סגולותיו הבריאותיות / רפואיות של הרימון

על פי תוצאות מחקר שנערך בבי”ח רמב”ם, על ידי פרופ’ אבירם מהטכניון, נראה ששתיית וחצי כוס מיץ רימונים בכל יום הביאה לא רק לעצירה אלא אף לנסיגה של הפלאק הטרשתי באנשים עם דרגות שונות של חסימות בכלי הדם. שתיית מיץ הרימונים לא הזיקה לחולי הסוכרת שביניהם.

קליפת הרימון מסייעת בקטילת תולעים, אמבות וטפילים אחרים במערכת העיכול.

ברפואה הסינית הקדומה, הרימון נחשב למרפא פצעים.

הפלבנואידים הקיימים ברימון, מעבר לטיפול בטרשת העורקים גם מחזקים את המערכת החיסונית.

הרימון מסייע בטיפול בדלקות מפרקים, באיזון לחץ הדם, במניעת סרטן ועיכוב גדילת תאים סרטניים.

מיץ הרימון עשיר בנוגדי חמצון המועילים בהאטת סרטן הערמונית. שתיית המיץ עדיפה על אכילת הפרי.

. וכך, מפרי עתיק יומין מימי התנ”ך ושנחשב לאחד משבעת המינים שלנו, הפך הרימון למרכיב משמעותי בארוחות גורמה ברחבי העולם על ידי מיטב השפים, ובו זמנית מביא מזור לחוליים ובעיות בריאות. גם טעים וגם בריא.

אודות המרכז לרפואה טבעית:

המרכז לרפואה טבעית הוקם בשנת 2000 בניהולו של ד”ר ראול רודריגז, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ובתי ספר בסין וביפן. ד”ר רודריגז, התמחה ברפואה סינית וברפואה טבעית, ונחשב לחלוץ המוביל את התחום בישראל. ה’מרכז לרפואה טבעית’ הוא מהמרכזים הגדולים והוותיקים בארץ. המרכז, מתמחה ברפואה טבעית ומסייע באופן קבוע לבני כל הגילאים, תוך התמחות מיוחדת בבעיות מערכת העיכול, אלרגיות, בעיות נשימה, כאבי אוזניים, השמנה, אנטי איג’ינג וכן, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. שיטת הטיפול של ד”ר רודריגז משלבת רפואה סינית עתיקת-יומין, שיטות טיפול טבעיות וידע של הרפואה המערבית המודרנית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה