בריאות הציבור-קידום בריאות

שינוי הפורמולה של אוקסיקודון אחראי לעליה בשימוש בהרואין (New Engl J Med)

שינוי בפורמולת שחרור-מבוקר של אוקסיקודון (Oxycontin) בשנת 2010ף שנועדה למנוע שימוש לרעה בתרופה זו, הוא האחראי לכך שמכורים רבים עברו לשימוש בהרואין, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine.

מהנתונים אודות 2566 מטופלים עם הפרעת תלות באופיואידים ב150 מרכזי טיפול בארצות הברית, עלה כי 21 חודשים לאחר הפצת הפורמולה החדשה, שכיחות הטיפול ב-Oxycontin ירדה מ-47.4% ל-30%, אך השימוש בהרואין כמעט הכפיל עצמו.

בשנת 2010, מנהל התרופות והמזון האמריקאי אישר את הפורמולה החדשה להפחתת הסיכון למינון-יתר. במקום מתן הטיפול כאבקה שניתן לתת בזריקה, בלעיסה או דרך האף, הפורמולה החדשה הופכת לג’ל עם ריסוקה. במטרה לבחון את ההשפעה של הפורמולה החדשה על השימוש לרעה ב-Oxycontin ואופיואידים אחרים, החוקרים אספו נתונים בתקופה שבין 1 ביולי, 2009, ועד 1 במרץ, 2012.

החוקרים מדווחים כי השימוש לרעה ב-Oxycontin ירד מ-35.6% לפני הפורמולה החדשה ל-12.8% לאחר 21 חודשים. באותה עת, החוקרים מדווחים על עליה קלה בשימוש ב-Hydrocodone ו-Oxycodone. עם זאת, השימוש באופיואידים אחרים, כולל פנטניל והידרומורפון, עלה באופן ניכר מ-20.1% ל-32.3%.

אעפ”י ש-24% מצאו דרך להתמודד עם הפורמולה החדשה, 66% עברו לאופיואידים אחרים, כאשר מעבר להרואין היה הנפוץ ביותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי טיפול ב-Oxycontin בצורת אינהלציה או טיפול תוך-ורידי ירדו משמעותית לאחר הפצת הפורמולה החדשה. עם זאת, התוצאה המפתיעה, וככל הנראה המסוכנת ביותר של מהלך זה הייתה העליה הניכרת בשימוש בהרואין, הדומה ל-Oxycontin מאחר שניתן בצורת אינהלציה או דרך הוריד. הם מאמינים כי הממצאים עשויים להסביר מדוע חלה עליה כה ניכרת בשימוש בהרואין.

New Engl J Med. 2012;367:187-189

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה