בריאות הציבור-קידום בריאות

ההשפעות של Devenlafaxine על מצב הרוח וגלי חום בנשים לאחר-מנופאוזה (Climacteric)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול תרופתי ב- Devenlafaxine בנשים לאחר מנופאוזה עם תסמינים וזו-מוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה, הביא לשיפור מצב הרוח וגלי חום, עם שביעות רצון מצד המטופלות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעות של Devenlafaxine על תוצאים משניים שכללו מצב רוח, גלי חום ושביעות רצון מהטיפול, בקרב נשים לאחר-מנופאוזה עם תסמינים וזו-מוטוריים בינוניים עד חמורים.

המחקר הרב-מרכזי ארך 12 שבועות, היה מבוקר-פלסבו, כפל-סמיות, וכלל נשים לאחר-מנופאוזה עם חמישים, או יותר, גלי חום בדרגה בינונית-עד-חמורה, בכל שבוע. המשתתפות חולקו באקראי לטיפול ב- Devenlafaxine במינון 100 מ”ג ליום, Devenlafaxine במינון 150 מ”ג ליום, או פלסבו.

תוצאי תועלת משניים כללו את מדד POMS (Profile of Mood States), GCS (Greene Climacteric Scale) ו-MS-TSQ (Menopausal Symptoms Treatment Satisfaction Questionnaire). שינוי מתחילת המחקר במצב הרוח לפי מדד POMS ומדדים נלווים נבחן באופן מעמיק וכן נערכה הערכה דומה של מדדי GCS.

מדגם המחקר כלל 458 נשים. לאחר 12 שבועות, טיפול ב- Devenlafaxine במינון 100 מ”ג ליום הביא לשיפור מובהק סטטיסטית במדדי TMD POMS (p<0.001), ובארבעה מבין שישה נושאים ב-POMS, בהשוואה לפלסבו (p<0.005). בנשים שנטלו טיפול ב- Devenlafaxine במינון 10 מ”ג דווח על שיפור גדול יותר משמעותית במדדי GCS (p<0.001) ובחמישה מבין שישה תת-תחומים, בהשוואה לפלסבו. הטיפול ב- Devenlafaxine במינון 100 מ”ג ליום הוביל לשביעות רצון רבה יותר מהטיפול וכן שיפור בשישה מבין שבעה מרכיבים במדד MS-TSQ. טיפול ב- Devenlafaxine במינון 150 מ”ג ליום הוביל לתוצאות דומות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Devenlafaxine הביא לשיפור מצב הרוח וגלי חום בנשים לאחר-מנופאוזה עם תסמינים וזו-מוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה, בהשוואה לפלסבו, כאשר חלק גדול יותר מהנשים היו מרוצות מהטיפול ב- Devenlafaxine, בהשוואה למטופלות בקבוצת הפלסבו.

Climacteric. 2012 May 31

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה