בריאות הציבור-קידום בריאות

אחים ואחיות לילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם בסיכון מוגבר לפתח תסמינים (מתוך הכנס השנתי ה-11 ה-International Meeting for Autism Research)

אחים ואחיות צעירים לילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם מצויים בעצמם בסיכון להתנהגות האופיינית לאלו עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, עם הפרעה בהתפתחות כישורים מילוליים ולא-מילוליים, גם אם לא יפתחו בעצמם הפרעה דומה, כך עולה מתוצאות מחקר שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-11 ה-International Meeting for Autism Research.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר תומכים בעיקרון ה-BAP (Broad Autism Phenotype), לפיו ייתכנו רמות משמעותיות של התנהגויות הקשורות בהפרעות מהספקטרום של אוטיזם ו/או הפרעות התפתחותיות בדרגה נמוכה בכישורים המילוליים ולא-מילוליים.

הנתונים כללו 506 אחים ואחיות בסיכון גבוה, ללא אבחנה של הפרעות מהספקטרום של אוטיזם ו-324 ביקורות בסיכון נמוך, ללא קרובי משפחה עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם ושלא אובחנו עם הפרעות אלו.

בגיל שלוש שנים, באחים ואחיות בסיכון גבוה ללא הפרעות מהספקטרום של אוטיזם נרשמה עליה מובהקת סטטיסטית במדדי חומרת תסמיני הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (p<0.001) ורמות נמוכות משמעותית של תפקוד התפתחותי, כפי שנקבע לפי Mullen Verbal and Non-Verbal Developmental Quotients (p<0.001 ו-p<0.01, בהתאמה), בהשוואה לביקורות בסיכון נמוך.

מניתוח נוסף של הנתונים עלה כי באחים ואחיות בסיכון גבוה לילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם תועדה שכיחות גבוהה יותר של תסמינים המתאימים לתפקוד התפתחותי ירוד ושכיחות נמוכה יותר של תסמינים המתאימים לתפקוד התפתחותי ברמה גבוהה יותר.

האתגרים הניצבים בפני האחאים הקטנים לילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם כוללים עיכוב קל בתפקוד המילולי ולא-מילולי ועליה מסוימת ברמות מאפיינים הקשורים באוטיזם.

החוקרים מדגישים כי בסיכומו של דבר, מרבית האחאים בסיכון גבוה מתפתחים באופן תקין עד גיל שלוש שנים, אך חלק קטן מהם ניצב בפני אתגרים המייצגים צורות עדינות יותר של בעיות הקשורות בהפרעות מהספקטרום של אוטיזם. נדרש מעקב אחר ילדים אלו עד הגיעם לגיל בית-ספר במטרה להבין את ההשלכות ארוכות הטווח.

מתוך הכנס השנתי ה-11 ה-International Meeting for Autism Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה