בריאות הציבור-קידום בריאות

בג”ץ אימץ את המלצת הר”י והאיגוד לגניקולוגיה: הנחיות הועדה להפסקת הריון ינחו את ביהמ”ש בתביעות הולדה בעוולה

בית המשפט העליון פסק היום כי הנחיות הועדה להפסקת הריון ישמשו כבסיס להחלטות בתי המשפט במקרי תביעות הולדה בעוולה. בכך קיבל בית המשפט את המלצת ההסתדרות הרפואית והאיגוד לגניקולוגיה ומיילדות.

הר”י שימשה כידיד בית המשפט בדיון בסוגיה סבוכה זו של הולדה בעוולה ובין היתר התריעה על הבעייתיות בהעדר קו מנחה אחיד בין הנחיות הוועדה להפסקת הריון ובין פסיקות בית המשפט.  מצב זה יכול היה להוביל למצב בו רופא שנהג על פי ההנחיות הרפואיות המקצועיות היה עלול למצוא עצמו חשוף לתביעות משפטיות.

ד”ר ליאוניד אידלמן, יו”ר הר”י: אנו מברכים את בית המשפט העליון וכבוד השופט ריבלין על פסיקה המתקנת עוול רב שנים. ביטול עילת ה”חיים כעוולה” תואם את עמדתנו כי אכן אין מקום לומר “טוב מותי מחיי” וכי אמירה כזו מובילה לגישה בלתי סובלנית כלפי בעלי מוגבלויות, וכזו המייחסת להם נחיתות שבשלה ראוי למנוע מראש את לידתם. פסיקה זו היא צעד ראשון משמעותי וחשוב בדרך ליישום המלצות ועדת מצא, הר”י קוראת לממשלה לאמץ במלואן את מסקנות הוועדה ולהקים קרן פיצויים למשפחות בהן נולד יילוד פגוע. 

בימים הקרובים צפויה לעלות להצבעה בועדת שרים לחקיקה הצעת חוק של ח”כ שטרית ואחרים להקמת קרן פיצוי שתאפשר קבלת פיצוי הולם ומהיר מבלי שיהיה על ההורים לפנות לערכאות משפטיות. הר”י תומכת בהצעת החוק ומאמינה כי חוק זה יביא לפתרון מצוקתן הקשה של אלפי משפחות בישראל.

רונית שוורץ בן דוד, דוברת הר”י    שירלי פוטרמן, ע.דוברת הר”י

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה