התועלת של אמצעי מניעה הפיכים ארוכי-פעולה (N Engl J Med)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine עולה כי התועלת של אמצעי מניעה הפיכים, ארוכי-פעולה, עדיפה על זו של גלולות למניעת היריון, מדבקות או טבעות, עם השפעה דומה במתבגרות ובנשים צעירות.

לדברי החוקרים, שיעור ההריונות הלא- מתוכננים בארצות הברית גבוה הרבה יותר מהשיעור המקובל במדינות מפותחות אחרות. כמחצית מההריונות הלא-מתוכננים נובעים מכישלון של אמצעי המניעה, בעיקר בשל שימוש לא-עקבי או לא-נכון.

כעת ערכו החוקרים מחקר פרוספקטיבי גדול במטרה לעודד את השימוש באמצעי מניעה הפיכים, ארוכי-פעולה, כאמצעי להפחתת שיעור ההריונות הלא-מתוכננים. למשתתפות ניתנו אמצעי מניעה הפיכים לבחירתן. החוקרים השוו את שיעור הכישלונות של אמצעי מניעה הפיכים, ארוכי-פעולה (שתלים והתקנים תוך-רחמיים) אל מול אמצעי המניעה המקובלים יותר (גלולות למניעת היריון, מדבקות, טבעת נרתיקית וזריקות DMPA) בכלל המדגם ובקבוצות שסווגו לפי גיל המשתתפות (נשים מתחת לגיל 21 לעומת נשים בגיל 21 ומעלה).

מבין 7486 הנשים שנכללו בסקירה, החוקרים זיהו 334 הריונות לא-מתוכננים. שיעור כישלון אמצעי המניעה בקרב נשים שהשתמשו בגלולות, מדבקות או טבעות עמד על 4.55 ל-100 שנות-משתתפת, בהשוואה ל-0.27 בקרב משתתפות שבחרו באמצעי מניעה הפיכים, ארוכי-פעולה (יחס סיכויים לאחר תקנון לגיל, רמת השכלה והיסטוריה הנוגעת להריונות לא-מתוכננים של 21.8). בקרב משתתפות שבחרו בגלולות, מדבקות, או טבעות, באלו מתחת לגיל 21 נרשם סיכון גבוה כמעט כפליים להריונות לא-מתוכננים, בהשוואה לנשים בקבוצה המבוגרת יותר.

שיעור ההריונות הלא-מתוכננים היה נמוך באופן דומה בקרב נשים שבחרו בזריקותDMPA ואלו שבחרו בשתלים או התקנים תוך-רחמיים, ללא תלות בגילן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התועלת של אמצעי מניעה הפיכים, ארוכי-פעולה, טובה יותר מזו של גלולות, מדבקות או טבעות למניעת היריון, ודומה בנשים צעירות ובמתבגרות.

N Engl J Med 2012; 366:1998-2007

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה