בריאות הציבור-קידום בריאות

שיעורי הפוגה בילדים ומתבגרים עם ADHD עם סכימה להתאמת מינון הטיפול בקונצ’רטה (מתוך Journal of Children and Adolescent Psychopharmacology)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Children and Adolescent Psychopharmacology מדווחים חוקרים כי באמצעות סכימה להתאמת מינון הטיפול התרופתי בקונצ’רטה (OROS-MPH או Osmotic Release Oral System Methylphenidate) בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention/Deficient and Hyperactivity Disorder) ניתן להגדיר הפוגה תסמינית כיעד טיפולי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לזהות את המינון האופטימאלי של OROS-MPH  באמצעות סכימה להתאמת מינון להשגת הפוגה תסמינית בילדים עם הפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות. החוקרים גם העריכו את היעילות והבטיחות ושביעות הרצון של החולים ושל ההורים עם השינוי בטיפול מ-IR-MPH (Immediate-Release MPH) ל-OROS-MPH במהלך 10 שבועות.

החוקרים גייסו 521 ילדים ומתבגרים בגילאי 6-18 שנים עם אבחנה של ADHD, שקיבלו טיפול מסוג IR-MPH (מתחת ל-70 מ”ג ליום) למשך לפחות חודש אחד. הטיפול, שהוחלף מ-IR-MPH ל-OROS-MPH בהתאם לסכימת המרה, החל בשישה שבועות שלב טיטרציה של OROS-MPH להשגת הפוגה תסמינית ולאחר מכן ארבעה שבועות של טיפול אחזקה. החוקרים העריכו את החומרה הכוללת של ADHD ואת תופעות הלוואי של התרופה. הורים השלימו את מדדי הדירוג להערכת תסמינים הנוגעים ל-ADHD והחוקרים העריכו גם את שביעות הרצון של ההורים והחולים מטיפול OROS-MPH.

מבין 439 המשתתפים עם ADHD שהשלימו את המחקר, 290 משתתפים (66.1%) זכו להפוגה תסמינית. המינון הממוצע של OROS-MPH בקרב משתתפים בהפוגה עמד על 36.7 מ”ג (1.08 מ”ג לק”ג) ליום. תועלת גבוהה יותר, שביעות רצון עדיפה ובטיחות זהה לזו של IR-MPH תוארו בהשוואות בין מטופלים מתחילת המחקר ועד לתומו.

גורמים שניבאו הפוגה כללו תסמינים פחות חמורים של הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, העדר היסטוריה משפחתית של ADHD ומינון הולם של הטיפול התרופתי תוך התאמה למשקל הגוף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי הפוגה הינה יעד טיפול בחולים עם ADHD דרך מתן טיפול תרופתי במינון אופטימאלי בילדים ומתבגרים עם ADHD באמצעות סכימה יעילה ונסבלת היטב להתאמת המינון.

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה