בריאות הציבור-קידום בריאות

מנהל התרופות והמזון האמריקאי מזהיר מפני Liberation Therapy (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA או Food and Drug Administration) פרסם הודעה לפיה הטיפול השנוי במחלוקת, Liberation Therapy, כרוך בסיכונים משמעותיים וללא הוכחות לתועלת.

הטיפול קרוי גם Liberation Procedure וכולל הרחבה של ורידי Internal Jugular Vein או Azygos Vein עם תומכנים או אנגיופלסטיה עם בלון בחולים עם CCSVI (Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency). חלק מהחוקרים סבורים כי הפרעה בניקוז הדם באלו עם CCSVI עשויה להביא להופעת טרשת נפוצה, או להחמיר את התקדמותה. עם זאת, מחקרים שבחנו את הקשר בין טרשת נפוצה ו-CCSVI העלו תוצאות שאינן חד-משמעיות .

מטה-אנליזה שפורסמה לפני מספר חודשים בכתב העת Canadian Medical Association Journal דיווחה על קשר בולט ומובהק סטטיסטית בין שני המצבים, למרות שהחוקרים טענו כי לא הצליחו להגיע למסקנה חד-משמעית באשר לחשיבות CCSVI בחולים עם טרשת נפוצה.

בהודעה מטעם ה-FDA נמסר כי אין עדויות מדעיות ברורות לפיהן טיפול זה בטוח או יעיל בהקלה על תסמיני טרשת נפוצה או בשיפור איכות החיים של החולים במחלה. חלק מהחולים פיתחו לאחר הפרוצדורה סיבוכים חמורים ולעיתים פטאליים, דוגמת דימומים מוחיים, שבץ מוחי, נדידה של התומכנים, פגיעה בכלי דם, קרישי דם בורידי הג’גולרי או בתומכנים, פגיעה בעצבים קרניאליים ודימום בטני.

מה-FDA נמסר עוד כי רופאים וחוקרים המתכננים לערוך מחקרים לטיפול ב-CCSVI עם התקנים להרחבת ורידים חייבים ראשית לפנות לסוכנות לאור הסיכונים המשמעותיים הכרוכים בזאת.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה