בריאות הציבור-קידום בריאות

הערכת ההשפעה על המשקל של תינוקות הניזונים מבקבוקים מול הנקה (Arch Pediatr Adolesc Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מאי של כתב העת Archives of Pediatric & Adolescent Medicine עולה כי בתינוקות הניזונים מבקבוקים הסיכויים לעליה במשקל גבוהים יותר בהשוואה לתינוקות יונקים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את דפוסי הגדילה המוקדמת של תינוקות שניזונו מחלב שד באמצעות הנקה מול אלו שניזונו מחלב שד באמצעות בקבוקים וכן בחנו את המצב בתינוקות שניזונו מפורמולות שניתנו באמצעות בקבוקים.

באמצעות הדואר גייסו החוקרים נשים הרות בתקופה שבין מאי 2005 ועד יוני 2007. המחקר כלל 1899 זוגות של אימהות ותינוקות. האימהות השלימו שאלונים אודות העלייה במשקל הגוף של התינוק מהלידה עד גיל שנה. כל משתתפת דיווחה על לפחות שלוש מדידות משקל במהלך השנה הראשונה לחיי התינוק.

בהשוואה לתינוקות שינקו מהשד בלבד, בתינוקות שניזונו מבקבוקים בלבד נרשמה עליה גדולה יותר ב-71 או 89  גרם בחודש, כאשר ניזונו מחלב לא-הומאני בלבד (p<0.001), או מחלב הומאני בלבד (p<0.02), בהתאמה. עם זאת, כאשר ניזונו מחלב הומאני ולא-הומאני העלייה במשקל הגוף הייתה גדולה יותר ב-37 גרם בחודש, בלבד.

החוקרים קבעו גם כי תינוקות שינקו ושתו חלב הומאני מבקבוקים עלו במשקלם באופן דומה לתינוקות שינקו בלבד, בעוד שבאלו שינקו וניזונו מבקבוקים שהכילו חלב לא-הומאני נרשמה עליה גדולה יותר ב-45 גרם בחודש במשקל (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין מחלוקת באשר לאופן ההזנה הטוב ביותר של תינוקות: הנקה הינה הדרך הטובה ביותר להזנה. כאשר לא ניתן להניק את התינוקות, פשרה טובה היא לשאוב דם ולהוסיף לתינוק חלב שד.

Arch Pediatr Adolesc Med. 2012;166:431-436

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה