בריאות הציבור-קידום בריאות

לראשונה בישראל בוצעה השתלת לב מלאכותי קבוע בבי”ח בילינסון

להלן עדכון כפי שנשלח ע”י דוברות בי”ח בלינסון:

במערך לניתוחי לב וחזה בבי”ח בילינסון הושתל, לראשונה בישראל, לב מלאכותי, במקום ליבו של אדם שסבל מאי ספיקת לב  קשה. החולה, גבר בן 63, הועבר לבילינסון מבי”ח אחר במצב של קריסת מערכות שנגרמה עקב דלקת נגיפית של שריר הלב. בבילינסון חיברו מנתחי הלב מיידית את החולה למערכת ECMO להצלת חייו. לאחר 5 ימים אבחנו הרופאים כי הנזק שנגרם לליבו בלתי הפיך וקבעו כי הפתרון היחידי להצלתו הוא השתלת לב. בשל מצבו הקריטי, הרופאים העריכו כי גופו לא יוכל לעמוד בניתוח השתלת לב ולכן הוחלט להשתיל בגופו לב מלאכותי כגשר ארוך טווח עד להשתלת לב עתידית.

השתלת הלב המלאכותי בוצעה על ידי צוות של מנתחי חזה ולב, קרדיולוג, מרדימים, אחות ומתאמת לב מלאכותי שהתלמדו במרכז רפואי בפריז המתמחה בהשתלות מסוג זה.   

הניתוח התבצע בסיועו של  ד”ר ג’ק קופלנד אשר הגיע במיוחד מארה”ב.

הניתוח הייחודי, בראשותו של ד”ר בנימין מדליון (בתמונה עם מושתל הלב), מנהל יחידת השתלות לב וריאה במערך ניתוחי לב  חזה בבילינסון, כלל מספר שלבים:

  • חיבור החולה למכונת לב-ריאה, המבצעת את פעולת הלב במהלך הניתוח ובמקביל ניתוק החולה ממכונת ה- ECMO

  • כריתת הלב של החולה

  • השתלת הלב המלאכותי המחליף את פעולת שני חדרי הלב

  • ניתוק ממכונת הלב-ריאה
  • ד”ר בנימין מדליון: “הלב המלאכותי שהושתל בגופו של הגבר, Total Artificial Heart  של חברת Syncardia , משמש תחליף ללב שכשל. זאת בשונה מהלבבות המלאכותיים בהם השתמשו עד היום בישראל, הנותנים תמיכה בלבד ומיועדים לסיוע בעיקר לחדר שמאל מערכת זו מחליפה את כל פעולת הלב אשר מורחק מגופו של החולה.  בניגוד למערכות אחרות, המכשיר מסוגל להזרים כמות של כ-9

    ליטר דם בדקה, לעומת כ-5 ליטרים במכשירים הקודמים. הזרמת דם בכמות כזו מסייעת לאיברים החיוניים להתאושש. בנוסף, המכשיר מכיל פחות צינורות ולכן פוחת הסיכוי להיווצרות קרישי דם ותסחיפי דם.   

    עד כה, שימש לב מלאכותי זה כגשר עד להשתלת לב מהמת בכל העולם, רק לאחרונה אושר השימוש בלב זה כתחליף קבוע ללב שכשל.

    ד”ר אייל פורת, מנהל מערך לב וחזה בבילינסון: “ההתארגנות להשתלת הלב המלאכותי נעשתה תוך פרק זמן קצר ביותר שהצריך תיאום רב בין גופים רבים בארץ ובחו”ל בסיוע החברה הוטסו חלקי המערכת השונים מארה”ב ומגרמניה. מנתח הלב מסן דייגו הובהל בדרכו מארה”ב לאירופה לסייע בביצוע הניתוח. אין ספק כי התארגנות  וביצוע מרשים זה מוכיח שוב כי בי”ח בילינסון הוא מרכז הלב המוביל במדינת ישראל.”

    מקור: דוברות בילינסון

    0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה