בריאות הציבור-קידום בריאות

הזיות שמיעה בילדות עשויות להעיד על הפרעות נפשיות (Br J Psychiatry)

הזיות שמיעה הן נפוצות בילדים, אך כאשר נותרים לתוך תקופת ההתבגרות, לעיתים קרובות מלוות בהפרעות נפשיות מורכבות, דוגמת דיכאון, חרדה והפרעות התנהגות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת British Journal of Psychiatry.

החוקרים מאירלנד אספו נתונים אודות למעלה מ-2,600 ילדים גילאי 11-16 שנים, מארבעה מחקרים נפרדים.

מהתוצאות עולה כי תסמינים פסיכוטיים, דוגמת הזיות שמיעה, דווחו ע”י 21% מהילדים בגילאי 11-13 במחקר אחד, 22.6% מהילדים במחקר אחר ו-7% מהילדים בגילאי 13-16 בשני מחקרים. השכיחות של תסמינים פסיכוטיים הייתה גבוהה יותר בבנים במדגם הצעיר (p<0.01), עם שכיחות גבוהה יותר בבנים גדולים יותר (p=0.057).

בקבוצת הילדים הצעירים יותר, החוקרים מצאו כי 57% מהילדים שדיווחו על הזיות שמיעה אובחנו עם הפרעה פסיכיאטרית לאחר הערכה קלינית. בקבוצת הילדים הגדולים יותר, קרוב ל-80% מהילדים שדיווחו על הזיות שמיעה אובחנו עם הפרעה פסיכיאטרית, כולל הפרעות מצב רוח, חרדה והפרעות התנהגות.

על אנשי מקצוע המטפלים בילדים קטנים לערוך בירור באשר לתסמינים אלו. במידה והתשובה חיובית, עליהם להבין כי ייתכן ואותו ילד סובל גם מהפרעות נפשיות. יש להשלים בדיקות סקר לתסמינים פסיכוטיים בילדים ומתבגרים עם הפרעות נפשיות.

החוקרים מציינים כי לעיתים רחוקות ילדים ומתבגרים מדווחים על תסמינים אלו, אלא אם נשאלו באופן ספציפי אודותם.

החוקרים מסכמים כי במדגם הנוכחי, כ-80% מהמתבגרים עם הזיות שמיעה אובחנו עם הפרעה פסיכיאטרית עדות לקשר מובהק בין הזיות שמיעה והפרעות נפשיות חמורות.  הקשר בין הזיות שמיעה ובין הפרעות נפשיות אחרות בולט יותר במתבגרים בגילאי 14-16 שנים, בהשוואה לילדים צעירים יותר בגילאי 11-13 שנים.

Br J Psychiatry. Published online April 12, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה