בריאות הציבור-קידום בריאות

האם יש תועלת בשילוב מוצץ במסכה במהלך טיפול באמצעות אירוסולים? (Arch Dis Child)

מתוצאות מחקר חדש מישראל, שפורסמו בכתב העת Archives of Diseases in Childhood, עולה כי שקיעת אירוסולים בריאה בעקבות טיפול באמצעות אירוסולים בתינוקות דומה עם שימוש במסכה המשלבת מוצץ ועם שימוש במסיכה קונבנציונאלית, מאחר שבשני המצבים שאיפת האירוסולים נעשית כמעט אך ורק דרך האף.

ברקע למחקר מסבירים פרופ’ ישראל עמירב, מהמרכז הרפואי רבקה זיו בצפת, ושותפיו, כי תזוזה ובכי המובילים לדחיית מסיכת הפנים עשויים לפגוע משמעותית בטיפול באמצעות אירוסולים בתינוקות עם הפחתת שקיעת אירוסולים בריאות של תינוקות בוכים. מאחר שמציצת מוצץ מרגיעה תינוקות, ניתן להניח כי הם יגיבו טוב יותר למסכת פנים הכוללת מוצץ. עם זאת, מאחר שתינוקות חייבים לנשום דרך האף כאשר מוצצים מוצץ, תתכן הפחתת שקיעת אירוסולים בשל הצטברות באף.

במחקר הפיילוט הנוכחי ביקשו החוקרים לערוך השוואה בין שקיעת אירוסולים בריאה בזמן מציצת מוצץ המשולב בתוך מסיכה אל מול התוצאות עם מסיכה קונבנציונאלית.

מדגם המחקר כלל 12 תינוקות מתחת לגיל 12 חודשים, שהשתמשו באופן קבוע במוצצים. שקיעת אירוסולים בריאה נמדדה באמצעות מיפוי (Technetium-DTPA  Normal Saline Aerosol, MMAD (Mass Median Aerodynamic Diameter) ו-GSD (Geometric Standard Deviation)).

מתוצאות המחקר עולה כי השקיעה הממוצעת בריאות עם שימוש במסכה המשלבת מוצץ (1.6 בריאה הימנית) הייתה דומה לזו שתועדה עם מסיכה קונבנציונאלית (1.7, p=0.81).

החוקרים מסכמים וכותבים כי שקיעת אירוסולים בריאה במהלך נשימה אפית עם מסיכה הכוללת מוצץ דומה לזו שתועדה עם שימוש במסכה קונבנציונאלית, ולכן, השימוש במוצץ בזמן טיפול באמצעות אירוסולים בתינוקות דומה ביעילותו לטיפול קונבנציונאלי ללא מוצץ.

Arch Dis Child

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה