לדיאטה קטוגנית מוקדמת תועלת בחלק מסוגי אפילפסיה (Epilepsia)

חולים עם אפילפסיה עמידה לטיפול ואתיולוגיות גנטיות מסוימות מציגים תגובה מפתיעה בהיקפה לדיאטה קטוגנית, כך מדווחים חוקרים מאוסטרליה בעקבות תוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Epilepsia.

מתוצאות המחקר עולות תוצאות מצוינות בחולים עם אתיולוגיה מבנית בשל מלפורמציות או פתולוגיה נרכשת.

לדברי החוקרים, מרבית המחקרים שבחנו את התועלת של דיאטה קטוגנית בטיפול באפילפסיה העריכו את התגובה על-פי סוג הפרכוס. במטרה להבין טוב יותר את התועלת של הדיאטה בשלב מוקדם בטיפול בחולים עם תסמונות מסוימות או אתיולוגיות ספציפיות, במקום להמתין עד למיצוי אפשרויות טיפול אחרות, החוקרים עקבו באופן פרוספקטיבי אחר 64 ילדים וארבעה מבוגרים שהקפידו על דיאטה קטוגנית בין 2002 ו-2009. כל המשתתפים סבלו מפרכוסים עמידים לטיפול, כלומר, פרכוסים שלא הגיבו לטיפול בלפחות שני נוגדי-פרכוסים.

שבעה ילדים לא נכללו בניתוח הנתונים; בחמישה מקרים מאחר שהמשפחות לא הקפידו על פרוטוקול הדיאטה.

חציון הופעת הפרכוסים ב-61 המשתתפים במחקר עמד על שלושה חודשים, וחציון הגיל בעת התחלת דיאטה קטוגנית היה 4.8 שנים.

43 חולים סבלו מיותר מסוג אחד של פרכוסים. ב-42 חולים בהם הוגדרה האתיולוגיה, ב-18 מקרים היה מדובר בסיבות גנטיות, ב-11 זוהו הפרעות התפתחות וב-13 אבנורמליות נרכשת.

דיאטה קטוגנית החלה בכל המשתתפים לאחר אשפוז בבית החולים, עם יחס שומן לפחמימות וחלבונים שנע בין 2:1 ל-4:1.

לאחר שלושה חודשים, 29 חולים (47.5%) הגיבו לטיפול, כלומר, תדירות הפרכוסים שלהם ירדה בלמעלה מ-50%. ילד אחד עם פרכוס מוקדי ממקור לא-ידוע וילד נוסף על אפילפסיה עמידה מסוג Absence לא סבלו עוד מפרכוסים.

תסמונות שהגיבו לדיאטה קטוגנית כללו Migrating Partial Epilepsy of Infancy (שני חולים מתוך שניים); Absence Epilepsy בילדות (שני חולים מתוך שניים); אפילפסיה מוקדית (שני חולים מתוך שניים), אפילפסיה עם פרכוסים מיוקלוניים-אטוניים (שני חולים מתוך שלושה) ותסמונת Dravet (שני חולים מתוך ארבעה).

אתיולוגיות עם תגובה טובה באופן יוצא דופן כללו Lissencephaly (שלושה מבין ארבעה חולים) ו-Hypoxic Ischemic Encephalopathy (ארבעה מבין שמונה חולים).

החוקרים קוראים לערוך מחקרים גדולים יותר להערכת תסמונות ואתיולוגיות ספציפיות במטרה להבין טוב יותר את התוצאות לאורך זמן של דיאטה קטוגנית.

Epilepsia 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה