בריאות הציבור-קידום בריאות

השינויים ביעדי הטיפול בנוכחות מחסור במיטות ביחידת טיפול נמרץ (Arch Intern Med)

כאשר בבתי חולים חסרות מיטות אשפוז ביחידות טיפול נמרץ, רופאים עשויים לשנות את גישת הטיפול מטיפול להצלת חיים לטיפול בחולה הנוטה למות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מקנדה, שפורסמו במהדורת 12 במרץ של כתב העת Archives of Internal Medicine.

עם זאת, לא ברור אם המשמעות היא כי החולים מתים בשלב מוקדם יותר. גם אם התשובה לכך חיובית, אין הדבר אומר בהכרח כי זהו דבר רע.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיטות רבות ביחידות טיפול נמרץ משמשות לחולים שהם במצב קשה מדי בכדי לזכות לתועלת מהטיפול או במצב טוב מדי בכדי לזכות לתועלת רבה מהטיפול. המחקר מעניין מאחר שמעלה את האפשרות כי המחסור במיטות ביחידות טיפול נמרץ עשוי להוות את השורש לקבלת החלטות מואצת בחולים הנוטים למות. הרבה יותר קל להעביר חולים ליחידת טיפול נמרץ, בין אם צפוי לתועלת בעקבות זאת ובין אם לאו, מאשר לנהל דיון קשה בנוגע לסוף החיים.

רק לפני כחודש, חוקרים מצרפת מצאו כי בחולים שלא אושפזו ביחידות טיפול נמרץ בשל מחסור במיטות קיים היה סיכון מוגבר לתמותה במהלך החודשים הבאים.

במחקר הנוכחי, החוקרים התבססו על נתונים אודות קרוב ל-3,500 חולים מאושפזים עם הידרדרות חדה במצבה, שדרשה הפעלה של צוות החירום בבית החולים. הקריאה לצוות החירום הייתה הרבה פחות נפוצה כאשר לא היו מיטות פנויות בחדרי המיון, בהשוואה למצב כאשר היו זמינות שלוש מיטות אחרונות.

כאשר לא היו מיטות פנויות ביחידות טיפול נמרץ, 12% מהחולים אושפזו ליחידות טיפול נמרץ בתוך שעתיים, זאת בהשוואה ל-21% כאשר היו למעלה משתי מיטות פנויות.

מטרות הטיפול השתנו מהחייאה לטיפול רפואי או הקלה על המצב ב-15% מהמקרים כאשר יחידת טיפול נמרץ הייתה מלאה, זאת בהשוואה ל-9% מהמקרים בהם היו למעלה משתי מיטות זמינות ביחידות טיפול נמרץ.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את שכיחות העדר-זמינות של מיטות ביחידות טיפול נמרץ, ולקבוע באיזו שכיחות הדבר משפיע על חולים בהם תתכן תועלת לאשפוז ביחידות טיפול נמרץ.

Arch Intern Med 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה