בריאות הציבור-קידום בריאות

התועלת של טיפול תוך-ורידי בברזל בחולי אי-ספיקת לב עם חסר ברזל (Eur Heart J)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת European Heart Journal כותבים חוקרים כי למתן טיפול תוך-ורידי בברזל (Ferric Carboxymaltose) במשך שישה חודשים תועלת מסוימת בחולים עם אי-ספיקת לב.

לדברי החוקרים, במרבית מדדי איכות החיים הבריאותית נרשם שיפור כבר לאחר ארבעה שבועות של טיפול תוך-ורידי בברזל. ההשפעות החיוביות של טיפול תוך-ורידי בברזל לא היו תלויות במצב האנמיה.

מדגם המחקר כלל 459 חולים עם אי-ספיקת לב בדרגה תפקודית של II/III לפי NYHA וערכי פריטין בדם של מתחת ל-100 מיקרוגרם לליטר. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול תוך-ורידי בברזל או פלסבו.

החוקרים העריכו את איכות החיים הבריאותית לאחר 4, 12 ו-24 שבועות, באמצעות שני שאלונים: שאלון KCCQ (Kansas City Cardiomyopathy Questionnaire) ו-EuroQol EQ-5D.

שיפור תועד בחולים שטופלו בברזל מההערכה הראשונה לאחר ארבעה שבועות. בעת ההערכה הסופית, אחוז החולים שדיווחו על שיפור היה גדול יותר משמעותית עם טיפול תוך-ורידי בברזל, בהשוואה למטופלי פלסבו, בכל חמשת מדדי EQ-5D (ניידות, ערך עצמי, פעילות רגילה, כאב/אי-נוחות וחרדה/דיכאון).

בדומה, בחמישה מבין שבעה מדדי KCCQ (מגבלה גופנית, נטל תסמינים, תדירות תסמינים, יציבות תסמינים ואיכות חיים) נרשם שיפור משמעותי עם טיפול בברזל, בהשוואה לפלסבו; יוצאי הדופן היו תחושת ערך עצמי ומגבלה חברתית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי מילוי מאגרי ברזל עם טיפול תוך-ורידי בברזל במהלך תקופה של 24 שבועות הביא לשיפור במדדי איכות החיים הבריאותית בחולי אי-ספיקת לב יציבים, תסמיניים ואמבולטוריים, עם חסר ברזל והפרעה בתפקוד הסיסטולי. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Eur Heart J 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה