אבצס כבדי על-רקע אמבה בארצות הברית (Liver International)

במאמר שפורסם בכתב העת Liver International מדווחים חוקרים כי אבצס כבדי על-רקע אמבה הינו זיהום די נדיר בארצות הברית, כאשר שיעורי ההיארעות מצויים במגמת ירידה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אבצס כבדי על-רקע אמבה כרוך בשיעורי תחלואה ותמותה משמעותיים, אך אין נתונים זמינים אודות תוצאות הזיהום מארצות הברית. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לתאר את האפידמיולוגיה והתוצאות של אבצס כבדי על-רקע אמבה בארצות הברית.

החוקרים התמקדו בחולים שאושפזו עקב אבצס כבדי על-רקע אמבה בין השנים 1993-2007. הם אספו נתונים אודות מאפייני החולים, התערבויות ותוצאות הטיפול, כולל תמותה. ההיארעות השנתית של אבצס כבדי על-רקע אמבה והמגמות עם הזמן נקבעו על-פי מודלים סטטיסטיים.

בין השנים 1993-2007 נרשמו 848 אשפוזים בשל אבצס כבדי על-רקע אמבה (מקביל לכ-4,100 אשפוזים ברחבי המדינה). ההיארעות השנתית עמדה על 1.38 למיליון תושבים עם ירידה שנתית ממוצעת של 2.4% במהלך המחקר. מרבית החולים אושפזו במדינות במערב ארצות הברית (54%) או בדרום המדינה (27%) ו-48% היו היספאניים. בקרב גברים תועדו שיעורי ההיארעות הגבוהים ביותר (יחס שיעורי היארעות של 4.53 בהשוואה לנשים).

ניקוז מילעורי וניקוז כירורגי נדרשו ב-48% מהחולים ו-7% מהחולים, בהתאמה. למרות שמשך האשפוז ועלויות האשפוז היו גבוהות, תמותה במהלך האשפוז הייתה נדירה (0.8%). גורמי סיכון לתמותה כללו מין נקבה (יחס סיכויים של 6.12), חולים בגיל 60 ומעלה (יחס סיכויים של 13.3), וחולים עם שלוש מחלות רקע, או יותר (יחס סיכויים של 5.80), בעיקר תת-תזונה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אבצס כבדי על-רקע אמבה הינה מחלה נדירה בארצות הברית, שהיארעותה במגמת ירידה במדינה. המחלה נפוצה בעיקר בגברים צעירים, היספאנים, במדינות בחלק הדרום-מערבי. שיעורי התמותה עקב המחלה הזיהומית נמוכים מכפי שדווח בעבר.

Liver International. 2011;31(8):1191-1198

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה