בריאות הציבור-קידום בריאות

מה בין פיגור בתשלומי המשכנתא ובין המצב הבריאותי? (American Journal of Public Health)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Public Health עולה קשר בין פיגור בתשלומי המשכנתא ובין עליה בשכיחות סיבוכים רפואיים וחוסר היענות לטיפול תרופתי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין חוב מגובה נדל”ן שתשלומיו אינם נפרעים (Mortgage Delinquency) ושינויים בפנייה לשירותי רפואה והמצב הבריאותי במהלך שנתיים, עם נתונים שנאספו ממחקר Health and Retirement Study, סקר מייצג של מבוגרים מעל גיל 50 בארצות הברית.

בשנת 2008, המשתתפים דיווחו אם פיגרו בתשלומי המשכנתא משנת 2006 (2474 משתתפים). החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי להשוואת השינויים במצב הבריאותי (היארעות עליה בתסמיני דיכאון, ירידה משמעותית בהערכה העצמית של המצב הבריאותי) וניצול שירותי בריאות (מזון, מרשם לתרופות) בקרב משתתפים שפיגרו בתשלומי המשכנתא ואלו שלא איחרו בתשלומים.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לאלו שלא פיגרו בתשלום חובותיהם, בקבוצת המשתתפים שאיחרו בתשלומים המצב הבריאותי היה גרוע יותר, והגישה לשירותים רפואיים הייתה פחותה. הם גם היו בסיכון גבוה יותר להופעת תסמיני דיכאון (יחס סיכויים של 8.60), חוסר-בטחון בנוגע למזון (יחס סיכויים של 7.53) וחוסר היענות לטיפול תרופתי על-רקע עלויות הטיפול (יחס סיכויים של 8.66) במהלך המעקב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פיגור בתשלומי המשכנתא מלווה בעליה משמעותית בהיארעות ליקויים בבריאות הנפשית וסיבוכים רפואיים.

American Journal of Public Health. 2011;101(12):2293-2298

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

אמנם המחקר מארצות הברית, אך לאור המחאה החברתית והאוהלים המפונים, נראה שרלבנטי גם למקומותינו…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה