בריאות הציבור-קידום בריאות

משרד הבריאות, שרותי בריאות הציבור מפרסם קובץ סטנדרטים בנושאי בריאות הסביבה למעונות לגיל הרך.

למסמך המלא

לכל ילד הזכות לגדול בסביבה חינוכית בריאה, בהתאם לתנאים המפורטים בקובץ הסטנדרטים. על המסגרת החינוכית מוטלת החובה לאפשר קיומה של זכות זו.

המידע, החינוך והדרכת הצוות וההורים והדרישות המובאות בסטנדרטים אלו אמורות לצמצם, ככל הניתן, את הופעת המחלות המדבקות והתפשטותן וזאת על ידי התנהגות נכונה ושמירה על כללי התברואה, באמצעים העומדים לרשותם.

במעונות ילדים שכיחות רבה יותר של מחלות מדבקות וחלק מהסיבות לכך הן: מגע הדוק וממושך בין הילדים. מחלות העוברות בין ילד לילד באמצעות דרכי  הנשימה, מחלות המועברות באמצעות מערכת העיכול עקב אי שמירה על כללי היגיינה אישית וסביבתית .

תכנון נכון והקפדה על תחזוקה ותנאי תברואה נאותים בכל שטחי המסגרת החינוכית כגון: מטבח, כיתות, מתקנים סניטריים, חצר וכו’ ימנע תחלואה והעברת מחלות מדבקות והתפשטותן בקרב הילדים והצוות ויאפשר התפתחות תקינה של הילד.

ההנחיות המפורטות בסטנדרטים אלו, מיועדות לצוותי הפיקוח בלשכות הבריאות וכן מיועדות לשימוש גם ע”י צוותי המעונות לבקרה עצמית.

סטנדרטים אלה הם חלק בלתי נפרד מהפרוגרמה לתכנון, תחזוקה ולציוד מעונות יום לגיל הרך המאושרים ע”י משרד הבריאות וחל על מעונות לגיל הרך הנמצאים בפיקוח רשות הבריאות בהתאם לחוק הפיקוח על מעונות, תשכ”ה-1965.

בברכה,

עינב שימרון – גרינבוים

דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה