בריאות הציבור-קידום בריאות

בדיקת רמות בילירובין דרך העור ביילודים למניעת היפרבילירובינמיה חמורה (Pediatrics)

חוקרים מקנדה מדווחים כי בדיקות סקר של יילודים צעירים מאוד באמצעות TcB (Transcutaneous Bilirubinometry) מסייעות בזיהוי הפרעות ברמות בילירובין בשלב מוקדם, בטרם רמות בילירובין מגיעות לערכים קיצוניים.

יתרה מזאת, בהשוואה לבדיקה ויזואלית בלבד, שילוב בדיקת סקר המבוססת על TcB לזיהוי היפרבילירובינמיה ביילודים מלווה בשיפור משמעותי בשימוש בבדיקות מעבדה, טיפול בחולים, נוחות ובטיחות.

החוקרים מדווחים כי לאחר הצגת תכנית אזורית מתואמת לבדיקות סקר על-בסיס TcB, נרשמה ירידה של 54.9% בשיעורי היפרבילירובינמיה חמורה ביילודים (p<0.0001), ומגמה לפיה חלה ירידה בשכיחות רמות קיצוניות ומסוכנות של בילירובין בדם.

תדירות מדידות רמות בילירובין בדם בקהילה ירדה בשיעור של 22.9% בשמונת החודשים לאחר התחלת התכנית.

שיעור האשפוזים החוזרים ליחידות פוטותרפיה לא השתנו באופן משמעותי, אך כאשר נדרשה אשפוז חוזר לצורך פוטותרפיה, הוא היה מוקדם יותר בכ-15.4 שעות, בממוצע, לאחר יישום תכנית TcB (p<0.005) והיה קצר בכ-90 דקות, בממוצע (23.2 שעות לעומת 24.8 שעות, p<0.05).

החוקרים לא ערכו הערכה רשמית של עלות התכנית. עם זאת, הם מעריכים כי מדובר בעלות של פחות מעשרה דולרים ליילוד.

החוקרים מקווים לבחון את המתאם של המכשיר עם רמות בילירובין בדם בזמן שהתינוקות תחת טיפולי פוטותרפיה. במידה וקיימת מתאם טוב, הדבר יאפשר לרופאים להפחית את מספר בדיקות הדם המבוצעות במהלך אשפוזים לצורך פוטותרפיה.

Pediatrics 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה