בריאות הציבור-קידום בריאות

טיפול ב-Rizatriptan (ריזלט) יעיל להתקף מיגרנה אקוטית המופיע במהלך טיפול מניעתי ב- topiramate (מתןך Headache)

טיפול ב-Rizatriptan (ריזלט, MSD) יעיל להתקף מיגרנה אקוטית המופיע במהלך טיפול מניעתי ב- topiramate (טופמקס, טופיתרים, טופרימאט טבע), כך עולה ממחקר חדש המתפרסם ב-Headach. יעילות הריזטריפטן במטופלים אלה דומה לזו שמתקבלת עבור מטופלים עם התקפי מיגנרה שאינם משתמשים בטיפול מונע של טופרימאט.   

עורכי המחקר מציינים שהטיפול המונע בטופרימאט מפחית הישנות של התקפי מיגרנה בכ-65% . מעט היה ידוע לגבי שימוש בטריפטנים במטופלים הסובלים מהתקף מיגרנה תוך כדי טיפול מונע בטופרימאט, ומטרת המחקר הייתה לבחון את יעילות הטיפול בטריפטאן בעת התקף כזה.

המחקר היה בינלאומי ובוצע ב-17 מרכזים ונכללו בו בסה”כ 108 מטופלים אשר סבלו משני התקפי מיגרנה בחודש לפחות, על אף טיפול במינון קבוע של טופרימאט. המטופלים קיבלו טיפול ב-3 התקפי מיגרנה חמורים: בשני התקפים קיבלו 10 מ”ג ריזטריפטן ובהתקף אחד – פלצבו, וזאת בסדר רנדומלי.

93 מטופלים השלימו את המחקר. בתוך שעתיים 55% מאלו שקיבלו טיפול בריזטריפטן דיווחו על הקלה, בהשוואה ל-17.4% מהמטופלים בפלצבו ועם מובהקות סטטיסטית של p<0.001 .

לאחר 36 שעות 32.6% מאלה שטופלו בריזטריפטן ו-11.1% מהמטופלים בפלציבו דיווחו על הקלה מתמשכת בכאב .( p<0.001).

מבחינת בטיחות, 15.8% מהמטופלים בריזטריפטן דיווחו על תופעות לוואי כמו בחילה, ישנוניות או סחרחורת לעומת 3.2% מהמטופלים בפלצבו.

החוקרים סבורים שמתוצאות המחקר עולה שהתגובה לריזטריפטן בהתקפי מיגרנה בקרב המטופלים באופן מונע עם טופרימאט דומה לזו של מטופלים הסובלים ממיגרנה ושאינם נוטלים טיפול מונע זה, ולכן הטיפול בריזטריפטן בקבוצה זו הוא אפשרות יעילה לניהול התקפי מיגרנה.

Headache, DOI: 10.1111/j.1526-4610.2011.02027.x

יש לציין שמטופלים עם מחלת קרדיווסקולרית לא נכללו במחקר. ע”פ האזהרות המופיעות בעלון התרופה מצויין שבין התוויות הנגד נכללים מטופלים עם יתר לחץ דם לא נשלט, מחלת לב או היסטוריה של מחלת לב, שימוש ב-SSRI ושימוש בחוסמי MAO בשבועיים האחרונים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה