בריאות הציבור-קידום בריאות

חשיבות התמיכה של רופאים בחיסון MMR למניעת חצבת באירופה (מתוך European Center for Disease Prevention and Control)

עם קרוב ל-30,000 מקרים של חצבת ושמונה מקרי תמותה מהמחלה שתועדו במדינות האיחוד האירופי במהלך השנה האחרונה, הרשויות קוראות לרופאים להגביר את המאמצים להבטיח כי הורים יחסנו את ילדיהם כנגד חצבת-חזרת-אדמת (MMR).

מומחים בתחום קובעים כי ישנה חשיבות רבה לתמיכת הרופאים בחיסון המשולש במידה ורוצים לעצור את התפרצות חצבת באירופה. ישנה חשיבות רבה למסירת מידע מבוסס-עדויות ע”י רופאי ילדים ורופאי משפחה, במטרה לסייע להורים להחליט בנוגע למתן החיסון.

כל המדינות באירופה הציגו מטרה להעלמת זיהומי חצבת ואדמת עד שנת 2010, יעד שלא עמדו בו וכעת נדחק לשנת 2015. עם זאת, מהנתונים העדכניים בנושא עולה כי המגמה הנוכחית הינה לכיוון ההפוך.

בצרפת, ספרד, גרמניה ושוויץ נרשמה התפרצות גדולה של חצבת השנה, עם אלפי מקרים בכל אחת מהמדינות הללו. ברחבי מדינות האיחוד האירופי תועדו עד כה השנה 28,000 מקרים של חצבת. כשליש מהמקרים הללו דרש אשפוז ובמהלך ששת החודשים הראשונים של השנה, חצבת הייתה אחראית לשמונה מקרי תמותה ו-22 מקרים של אנצפליטיס חדה.

בעקבות מאמר שפורסם בשנת 1998 ב-Lancet וקשר בין החיסון המשולש ובין אוטיזם והפרעות במערכת העיכול, חלה ירידה בשיעור החיסונים. מאז נערכו מחקרים מקיפים שהוכיחו כי מדובר היה במחקר שגוי לחלוטין והעיתון משך את המאמר.

שיעורי התמותה עקב חצבת ברחבי העולם ירדו בשיעור של 78% בין השנים 2000 ו-2008, בעיקר הודות למסעות תעמולה למתן החיסון לילדים. אך סירוב הורים לחסן את ילדיהם מחשש לאוטיזם הוביל בשנים האחרונות לעליה במקרי חצבת בארצות הברית ואירופה. שיעור חיסוני MMR באזור נע כיום סביב 90%.

מטופלים בוטחים ברופאים המטפלים בהם, לכן לאלו יכולה להיות השפעה ניכרת. ידוע כי חצבת אינה נעלמת מהמפה, עדיין מדובר בשכיחות לא נמוכה, כאשר כעת למעשה מצויים במגמת עליה בשכיחות. במידה ולא נשנה מגמה זו, לא ניתן יהיה להביא להיעלמות המחלה עד שנת 2015.

מתוך European Center for Disease Prevention and Control

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה