מתן וויטמין A לילדים עשויה להציל את חייהם של רבים (BMJ)

העדויות לפיהן מתן תוספי וויטמין A לילדים עשויה להציל את חייהם ולמנוע מחלות משמעותיות דיו בכדי לקבוע כי מבחינה אתית אין מקום לערוך מחקרים מבוקרי-פלסבו נוספים ולתמוך במתן התוספים לכל הילדים במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, כך נקבע בעקבות מטה-אנליזה שפורסמה בכתב העת British Medical Journal.

הסקירה כללה 43 מחקרים אקראיים עם למעלה מ-215,000 ילדים בגילאי 6 חודשים עד חמש שנים. החוקרים לא כללו מחקרים שעירבו ילדים עם מחלות בהווה או ילדים מאושפזים, וכן לא לקחו בחשבון מחקרים שכללו העשרת מזון בביתא-קרוטן.

מתוצאות 17 מחקרים שכללו מעט פחות מ-200,000 משתתפים עולה ירידה של 24% בתמותה מכל סיבה. שבעה מחקרים הדגימו ירידה של 28% בתמותה על-רקע שלשולים.

תוספי וויטמין A לוו בירידה בהיארעות שלשולים (Rate Ratio = 0.85) וחצבת (Rate Ratio = 0.50), כמו גם שכיחות נמוכה יותר של הפרעות ראיה, כולל עיוורון לילה (Rate Ratio = 0.32) ו-Xerophthalmia (Rate Ratio = 0.31).

שלושה מחקרים דיווחו על סיכון מוגבר להקאות בתוך 48 השעות הראשונות למתן התוספים (Rate Ratio = 2.75).

מהסקירה עולה כי מתן תוספי וויטמין A מלווה בירידה גדולה ומשמעותית בתמותה של ילדים במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית. הממצאים מצטרפים לעדויות קודמות בנושא הקשר בין מתן התוספים וירידה בתמותה עקב שלשולים וחצבת.

ירידה של 24% במקרי התמותה ב-190 מיליון ילדים מתחת לגיל 5 עם חסר וויטמין A משמעה הצלת חייהם של למעלה מ-600,000 ילדים בכל שנה.

החוקרים כותבים כי אחת הדרכים היעילות למתן תוספי וויטמין A בקנה מידה גדול הינה מתן התוספים כאשר הילדים מקבלים שירותי רפואה אחרים, דוגמת חיסונים, או לערב בדבר עובדי בריאות בקהילה.

BMJ. Published online August 25, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה