בריאות הציבור-קידום בריאות

חשיפה לעשן סיגריות קשורה בעלייה בסיכון לפגיעה בשמיעה במתבגרים (מתוך Arch Otolaryngol Head Neck Surg)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יולי של כתב העת Archives of Otolaryngology Neck and Head Surgery עולה כי חשיפה לעשן סיגריות קשורה בסיכון מוגבר לפגיעה בשמיעה במתבגרים שאינם מעשנים.

במחקר זה השתמשו החוקרים בנתונים ממאגר National Health and Nutrition Examination Survey (2005-2006) . מעל 1500 מתבגרים לא מעשנים בגילאים 12-19 ממאגר זה עברו בדיקה אודיומטרית ובדיקת רמת cotinine (מטבוליט של ניקוטין, משקף חשיפה לעשן סיגריות) בדם. איבוד שמיעה סנסורינאורלי (sensorineural hearing loss SNHL ) הוגדר כרמת pure-tone ממוצעת גבוהה מ-15 דציבל עבור 0.5, 1, ו-2 קילוהרץ (תדירות נמוכה) ו-3, 4, 6, ו-8 קילוהרץ (תדירות גבוהה).

החוקרים מצאו כי חשיפה לעשן סיגריות (לפי רמת cotinine בדם) נמצאה קשורה בעלייה בסף השמיעה של pure-tone בתדירויות של 2, 3, ו-4 קילוהרץ, בשיעור גבוה יותר של SNHL חד צדדי בתדירות נמוכה (11.8% לעומת 7.5%, P<0.04 ) סיכון פי 1.83 ל-SNHL חד צדדי בתדירות נמוכה (unilateral low-frequency SNHL ).

השיעור של SNHL נמצא קשור באופן ישיר לרמת החשיפה לעשן סיגריות. כ-82% מהמתבגרים עם SNHL לא היו מודעים לקשיי השמיעה שלהם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי חשיפה לעשן סיגריות נמצאה קשורה בעלייה בסף השמיעה לטונים טהורים וכן בעלייה בשיעור SNHL בתדירות נמוכה, הקשורה באופן ישיר ברמת החשיפה לעשן. רב המתבגרים עם פגיעה בשמיעה לא היו מודעים לבעיה. החוקרים מציעים כי יתכן ועל מתבגרים החשופים לעשן סיגריות לעבור בדיקות שמיעה מוקדמות על מנת לעקוב אחר התפתחות SNHL .

Arch Otolaryngol Head Neck Surg. 2011;137:655-662

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה