בריאות הציבור-קידום בריאות

התרופה Varenicline (צ’מפיקס) נמצאה קשורה לעליה בסיכון לארועים קרדיווסקולריים במטופלים עם מחלת לב (מתוך דיווח FDA)

מאת ד”ר אולה קראסיק

לפי דיווח של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA , נמצא כי התרופה להפסקת עישון Varenicline (צ’מפיקס) עשויה להיות קשורה בעלייה קלה בסיכון לארועים קרדיווסקולריים במטופלים עם מחלת לב.

לאור זאת, יתווסף סעיף אזהרה לתוית התרופה, אשר יציין כי על הרופאים לאזן בין יתרונות התרופה, כלומר בין היעילות בעזרה בהפסקת עישון, לבין התוספת האפשרית לסיכון קרדיווסקולרי במטופלים עם מחלת לב.

התרופה Varenicline , שהיא חסם של הרצפטור לניקוטין, אושרה על ידי ה-FDA במאי 2006. ביולי 2009 דרש ה-FDA הוספת אזהרה על תוית התרופה, המציינית קשר בין נטילת Varenicline לבין הפרעות פסיכיאטריות, כולל שינויים בהתנהגות, עוינות, אי שקט, דכאון, מחשבות אובדניות ונסיונות אובדניים.

הנתונים החדשים אודות הסיכון הקרדיווסקולרי מתבססים על מחקר אקראי, כפול-סמיות, מבוקר-פלצבו, אשר כלל 700 מטופלים שטופלו ב-Varenicline על מנת להפסיק לעשן. המחקר מצא כי המטופלים שקיבלו Varenicline הדגימו שיעור גבוה יותר של ארוע לבבי איסכמי לא קטלני, צורך בצנתור, תעוקת חזה, ומחלת כלי דם פריפרית בהשוואה למטופלים שקיבלו פלצבו.

ה-FDA מציע לרופאים המטפלים לעודד את מטופליהם לפנות להערכה רפואית עם כל החמרה או שינוי בתסמינים הלבביים תחת טיפול ב-Varenicline .

לידיעה באתר TheHeart

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה