בריאות הציבור-קידום בריאות

טיפול לאחר MI לוקה בחסר במטופלים עם rheumatoid arthritis (מתוך כנס EULAR)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס הליגה האירופאית נגד ראומטיזם (European League Against Rheumatism Congress 2011 ) עולה כי מטופלים עם rheumatoid arthritis (RA) אשר חווים אוטם לב (myocardial infarction MI ) ראשון, מקבלים טיפול אנטי איסכמי מקובל בסיכוי נמוך יותר מהאוכלוסיה הכוללת (כולל אספירין, חסמי בטא, סטטינים).

במחקר זה התבססו החוקרים על נתונים ממחקר גדול יותר אשר סקר מעל 66,000 מטופלים לאחר MI ראשון. מתוכם, 875 (1.3%) היו מטופלים עם RA . בקרב כל המטופלים, הגיל הממוצע היה 70, עם 63% גברים, 37% נשים. בקרב כל המטופלים, כ-25% היו מטופלים באספירין בבסיס, 20% בסטטינים, 23% בחסמי בטא ו-3% ב-Clopidogrel (פלויקס).

לאחר 30 יום מה-MI , מטופלים עם RA החלו טיפול בסטטינים ב-32% פחות ממטופלים ללא RA , חסמי בטא ב-24% פחות, אספירין ב-25% פחות. ממצאים אלה נשמרו גם לאחר 180 ימים. אחוז דומה של מטופלים עם RA וללא RA טופלו ב-Clopidogrel לאחר 30 ולאחר 180 ימים.

החוקרים מציינים כי ידוע כי מטופלים עם RA נמצאים בסיכון גבוה ב-50% לפתח מחלה קרדיווסקולרית. לפי תוצאות מחקר זה נראה כי מחלה זו אינה מטופלת כראוי במטופלים אלה. יש צורך במחקר נוסף על מנת לזהות את הסיבות לטיפול חסר זה. החוקרים ממליצים לרופאי משפחה לשים לב במיוחד למטופלים עם RA אשר נמצאים בסיכון מוגבר למחלה קרדיווסקולרית ולדאוג לתת להם טיפול מונע ראשוני ושניוני לפי הצורך.

European League Against Rheumatism (EULAR) Congress 2011

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

בהקשר זה ראו הערת עורך מדור ריאומטולוגיה שהתייחס לקשר בין RA לסיכון קרדיווסקולרי כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה