בריאות הציבור-קידום בריאות

הצבת מכשירי AED במרכזים שונים עשויה להציל חיים (מתוך הכנס ה-Heart Rhythm Society לשנת 2011)

אולם באולינג אינו המקום בו הייתם מצפים למצוא מכשיר AED (Automated External Defibrillator), אך ממחקר חדש עולה כי במרכזים כאלו חשוב שיהיו מכשירי AED זמינים, מאחר שאלו עשויים להציל חיים ולשפר את שיעורי ההישרדות לאחר מוות לבבי פתאומי. ממצאי המחקר הוצגו בכנס ה-Heart Rhythm Society לשנת 2011.

החוקרים מדווחים על קשר בין הישרדות לאחר דום לב ובין שיעורי הישרדות גבוהים במרכזי ספורט מסורתיים, דוגמת חדרי כושר, ומרכזי ספורט לא-שגרתיים, דוגמת אולמות באולינג או מועדוני ריקוד.

המחקר נערך בסיאטל ווושינגטון, כאשר החוקרים זיהו 960 מקרים של דום לב פתאומי, שאירעו במרכזים סגורים בין השנים 1996-2008. מבין אלו, 150 מקרים אירעו במרכזי ספורט שגרתיים ואלטרנטיביים. בסה”כ, 16% מהחולים שיחקו כדורסל בזמן האירוע, כאשר קרוב ל-9% מהם רדו. בנוסף, 9% מהחולים התאמנו, 8% רצו או הלכו על הליכון, קרוב ל-5% שיחקו טניס, 4% שיחקו באולינג ו-4% שחו.

שיעורי ההישרדות לאחר דום לב פתאומי היו גבוהים יותר משמעותית כאשר אירעו במרכזי ספורט, כולל מרכזי פנאי לא-שגרתיים. ההישרדות עמדה על כ-50% במרכזי ספורט, אך עמדה על 36% בלבד באתרים סגורים.

החוקרים כותבים כי הממצא המעניין העולה מהמחקר הוא הפעילויות בהן עסקו החולים בעת הופעת האירוע. אחד מכל 25 מקרי תמותה אירע באולם באולינג. רובנו לא מתייחסים למשחק באולינג כאל ספורט פיזי, אך ישנו מאמץ מסוים במשחק זה. המסר העיקרי הוא ששיעורי ההישרדות עשויים להיות די טובים במידה והדום הלבבי מופיע במרכז ספורט. ניתן לשפר את המצב עם הצבת מכשירי AED לא רק במכוני כושר, אלא גם במרכזי ספורט אחרים, דוגמת אולם ריקודים או אולם באולינג.

מתוך הכנס ה-Heart Rhythm Society לשנת 2011.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה