בריאות הציבור-קידום בריאות

סקירת התביעות בשל רשלנות רפואית בניתוחי קטרקט באנגליה (מתוך Br J Ophthalmol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

במחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת British Journal of Ophthalmology סקרו החוקרים את התביעות בשל רשלנות רפואית בניתוחי קטרקט אשר הוגשו באנגליה בין השנים 1995-2008. החוקרים סיווגו את התביעות לפי הבעיה עליה התלוננו, העריכו את הנזק שנגרם ובדקו האם התובעים קיבלו פיצוי כספי.

* במשך 14 שנים אלה הוגשו סך של 324 תביעות בשל רשלנות רופואית בניתוחי קטרקט, עם נזק כלכלי כולל של 1.97 מיליון פאונד, ותשלום פיצוי ממוצע של 19,900 פאונד.

* הסיבות הנפוצות ביותר לתביעה היו עקב רשלנות על רקע טעויות במהלך הניתוח, כגון קרע של הקפסולה האחורית, ו-dropped nucleus . הנזק העיקרי היה ירידה בראיה.

* קבוצת הסיבות השניה הנפוצה ביותר לתביעה הייתה על טעויות ביומטריות, או חוזק עדשה תוך עינית לא נכונה. מתוך תביעות אלה, 62% מהמקרים קיבלו פיצויים כספיים.

* התביעות עם היחס הגבוה ביותר של תשלום פיצויים היו: שימוש בחומר הרדמה לא מספק (75%) וסיבוכים של הזרקת חומר ההרדמה, כולל פרפורציה של גלגל העין (67%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי תביעות רשלנות לאחר ניתוחי קטרקט הינן סך הכל די נדירות. חתימה על הסכמה מדעת לפני הניתוח לא בהכרח מגנה מפני תביעה. לדיוק העדשה משקל משמעותי בהקשר של תביעות. ארוע של endophthalmitis עשוי להוות תביעה מוצלחת אם אובחן באיחור. כמו כן, מצאו החוקרים כי קיים קושי להתגונן מפני תביעות הנוגעות לחומר הרדמה אינו מספק או בעיות הקשורות בהזרקת חומר ההרדמה.

Br J Ophthalmol. 2011;95(4):490-492

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה