בריאות הציבור-קידום בריאות

מרכזי טיפול דחוף משפרים את הטיפול בהתמכרויות ומקלים על העומס בחדרי מיון (מתוך הכנס השנתי ה-42 של ה-American Society of Addiction Medicine)

מרכזי טיפול דחוף המיועדים לטיפול בחולים תחת השפעה של חומרים שונים או עם תסמיני גמילה עשויים לשפר את הטיפול בהתמכרויות ולהקל על הנטל המוטל על חדרי המיון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכנס השנתי ה-42 של ה-American Society of Addiction Medicine.

לדברי החוקרים, מרכזים אלו עושים עבודה טובה יותר מחדרי המיון ומספקים המשך טיפול במידה והחולים מעוניינים בכך.

החולים הופנו למרכז MOTU (Medical Observation and Treatment Unit), הכולל איש צוות רפואי, לרוב עוזר רופא, אחות מוסמכת אחת ואחות מסייעת אחת, עם רופא כונן בכל עת.

השירותים מכוונים לרוב לטיפול חד, כולל טיפול רפואי ופסיכיאטרי בבעיות חדות, מתן נוזלים ועירוי תוך-ורידי במידת הצורך ובדיקות מעבדה בסיסיות.

החולים שוהים עד 24 שעות, ולאחר מכן משוחררים חזרה למרכז דטוקסיפיקציה למשך עד שלושה ימים נוספים או שהות ממושכת יותר במוסד לטיפול בהתמכרויות עם ייעוץ אישי וקבוצתי.

מבין 4057 הביקורים בשנה הראשונה, 84% מהפונים שוחררו למרכז דה-טוקסיפיקציה, 10% הופנו לבית  חולים לטיפול בהתמכרויות והיתר שוחררו לביתם. פחות מ-1% הופנו לחדר מיון בבית חולים.

מניתוח הנתונים אודות 100 מטופלים, 57 היו מכורים לאופיאטים ו-57 סבלו מהתמכרות לאלכוהול, כאשר 17 סבלו מהתמכרות לאלכוהול ולאופיאטים. היתר סבלו מהתמכרות לחומרים אחרים, דוגמת קוקאין או מריחואנה.

43 משתתפים לא סבלו ממחלות אחרות, למעט התמכרות, בעוד ש-23 סבלו מבעיות רפואיות, דוגמת יתר לחץ דם, סוכרת, אסתמה, אבצס/צלוליטיס, גאוט, פרכוסים, מחלת כבד, מיגרנה וכאבי גב; 17 סבלו מבעיות פסיכיאטריות כולל דיכאון, הפרעה דו-קוטבית, חרדה, פסיכוזות, סכיזופרניה, דליריום ואובדנות.

מודל הטיפול הדחוף מספק טיפול מהיר ומותאם לחולים שאחרת היו משוחררים מהר יותר מחדר המיון.

מתוך הכנס השנתי ה-42 של ה-American Society of Addiction Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה