בריאות הציבור-קידום בריאות

שיפור תוצאות הטיפול באוטם לבבי עם עליות מקטע ST תלוי בטיפול מחוץ לכותלי בית החולים (מתוך כנס Cardiovascular Research Technologies)

לפי פאנל מומחים שהציג בכנס Cardiovascular Research Technologies, שיפור תוצאות הטיפול באוטם לבבי עם עליות מקטע ST בעתיד יהיה תלוי יותר בטיפול מחוץ לכותלי בית החולים, מאשר בטיפול בתוך בית החולים.

המומחים ממליצים לחדול מהמאמצים המושקעים ביעדי דלת-עד-בלון ובמקום זאת לדאוג בנוגע למערכת העברת החולים מחוץ לכותלי בית החולים למסגרת בית החולים, שם ישנה בעיה חמורה.

ניתן להביא לשיפור תוצאות הטיפול באוטם לבבי עם עליות מקטע ST ע”י קיצור הזמן מהופעת התסמינים עד לטיפול והבטחת מתן טיפול באיכות גבוה בכל חלקי המערכת. יש להפנות את החולים לבית חולים, לערוך מפגשים פנים-אל-פנים וחוזים כתובים וליצור מסלולי תקשורת.

מומחים אחרים טענו בכנס כי זמן דלת-עד-בלון הוא סמן לטיב פעילות המערכת, אך גישה מתוקננת לאוטם לבבי חשובה בהרבה, כזו שתיקח בחשבון טיפול תרופתי שניתן בעת האשפוז והשחרור ותכנית לשיקום לבבי ומעקב קבוע. כל אלו חייבים להיעשות באופן סיסטמי, כך שכל חולה יקבל את מכלול הטיפול. בכל בית חולים בארה”ב צריכה להיות תכנית לאופן הטיפול בחולים אלו.

מומחים סיפרו כי בבית החולים בו הם עובדים נהוג לבחון כל מקרה של אוטם לבבי עם עליות ST זמן קצר לאחר המקרה, בשילוב קרדיולוגים, רופאי חדר-מיון ופרמדיקים. הם מודים כי לעיתים קרובות, כאשר זמני דלת-עד-בלון הם ארוכים, הדבר נובע לרוב מכך שהחולים ישבו בחדר המיון למשך זמן מה, בזמן שהאוטם הלבבי לא אובחן. לכן חשוב לבחון כל מקרה עם הרופאים שקיבלו את ההחלטות ולהראות להם, במבט לאחור, כיצד ניתן היה להגיע להחלטה בשלב מוקדם יותר. הדבר הביא לשיפור בזמני דלת-עד-בלון, כאשר כיום ב-80% מהמקרים זמני דלת-עד-בלון עומדים על פחות מ-90 דקות.

לדבריהם, הכשרת צוותי אמבולנס בפענוח תרשימי אק”ג עשויה לשפר משמעותית את תוצאות הטיפול בחולים עם אוטם לבבי עם עליות ST. כיום נערך אף מחקר להערכת מתן אייפון לאנשי צוות המטפלים בחולים עם אוטם לבבי ועליות מקטע ST, כך שניתן יהיה לפתח אפליקציה שתעביר בבטחה מידע באיכות גבוהה מתרשימי אק”ג מהשטח לבית החולים, במטרה לקצר את זמן האבחנה של אוטם לבבי.

המומחים מסכמים וקובעים כי שיפור הטיפול באוטם לבבי עם עליות מקטע ST דורש שיתוף פעולה של אנשי צוות שונים.

מתוך כנס Cardiovascular Research Technologies

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

בהמשך לידיעה הנ”ל, אתם מוזמנים לעיין בסיקור מפגש האקסיס האחרון שמסקנותיו היו דומות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה