בריאות הציבור-קידום בריאות

התווית-נגד למתן חיסון כנגד נגיף רוטה לתינוקות עם SCID (מתוך Morbidity and Mortality Weekly Report)

על-פי התוויות הבטיחות של ה-FDA (Food and Drug Administration) וה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) לחיסון כנגד נגיף רוטה, אין לתת את החיסון לתינוקות עם SCID (Severe Combined Immunodeficiency).

הן החיסון החד-ערכי (RV1) והן החיסון החמש-ערכי (RV5) כנגד נגיף רוטה אסורים לשימוש בתינוקות שאובחנו עם SCID ועלולים לגרום לזיהום בעקבות החיסון.

ה-CDC הודיע על התווית הנגד לחיסון כנגד נגיף רוטה במהדורת 11 ביוני של Morbidity and Mortality Weekly Report.

הכותבים מסבירים כי SCID הינה קבוצת הפרעות מסכנות-חיים, הנובעת מפגמים במספר גנים, המאובחנות לרוב בתינוקות לאחר זיהום חמור ומסכן-חיים עקב פתוגן אחד, או יותר. ההיארעות השנתית עומדת על 40-100 מקרים חדשים בארה”ב. במרבית התינוקות התסמינים כוללים לרוב שלשולים כרוניים, הפרעה בשגשוג (FTT Failure To Thrive) והופעה מוקדמת של זיהומים.

בדצמבר 2009 ובפברואר 2010 עודכן המידע המצורף לחיסון החד-ערכי (RotaTeq) ולחיסון החמש-ערכי (Rotarix), בהתאמה, כך שכלל את המידע שאושר ע”י ה-FDA. ה-CDC עדכן את רשימת התוויות הנגד למתן החיסון כנגד נגיף הרוטה .

הוספת התווית הנגד הנ”ל התבססה על נתונים משמונה מקרים מדווחים של זיהום בנגיף רוטה בעקבות מתן החיסון לתינוקות עם SCID משנת 2006, כאשר החיסון הוכנס לשימוש בארה”ב. בספרות הרפואית דווח על חמישה מקרים ארבעה מקרים בארה”ב ומקרה אחד באוסטרליה. שני מקרים נוספים בארה”ב ומקרה נוסף מחוץ לארה”ב דווח למערכת הדיווח אודות תופעות לוואי בעקבות מתן חיסונים (Vaccine Adverse Event Reporting System).

8 התינוקות אובחנו עם SCID בין הגילאים 3-9 חודשים. כולם טופלו ב-1-3 מנות של חיסון כנגד נגיף הרוטה בטרם האבחנה ופנו בשל שלשולים. מרבית התינוקות סבלו מזיהומים נוספים, דוגמת Pneumocystis Jirovecii, רינווירוס, אדנו וירוס, סלמנולה, Escherichia Coli ו-Giardia. הזיהום עקב החיסון אושר באמצעות בדיקת RT-PCR (Reverse Transcription-Polymerase Chain Reaction) בכל המקרים. בשישה מקרים לפחות, תועדה הפצה ממושכת של הנגיף למשך עד 11 חודשים.

החיסון כנגד נגיף רוטה מומלץ לתינוקות בגילאי 2 ו-4 חודשים (חיסון חד-ערכי) ובגילאי 2, 4 ו-6 חודשים (חיסון חמש-ערכי). מסגרת זמן זו למתן החיסונים חופפת לחציון הגיל בו נקבעת לרוב אבחנת SCID (4-7 חודשים).

החיסון כנגד נגיף רוטה מיועד למניעת גסטרואנטריטיס על-רקע הזיהום הויראלי בתינוקות.

ה-CDC ממליץ להורים להתייעץ עם מומחה למחלות זיהומיות או אימונולוג בטרם מתן החיסון כנגד נגיף רוטה לתינוקות עם הפרעה לתפקוד מערכת החיסון.

Morb Mortal Wkly Rep. 2010;59:687-688

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה