קמפיין מודעות לבריאות מינית לקראת החופש הגדול

“החברה הישראלית לאמצעי מניעה ובריאות מינית” בראשות פרופ’ דניאל זיידמן ואתר גלולות עלו היום בקמפיין מודעות לבריאות מינית המיועד לצעירות ומתבגרות תחת הסיסמה “תתחילי עם מה שמתאים לך” .

הקמפיין שעלה היום באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות יימשך כחודשיים לתוך החופש הגדול ויכלול גם פעילויות הסברה בקרב מתבגרות וצעירות ויתמקד במיתוסים ועובדות הקשורים בנטילת גלולות למניעת הריון.

את הקמפיין ילווה אתר “גלולות” (www.gloolot.co.il), אשר הושק מחדש לקראת חופשת הקיץ, ויצייד את הצעירות בכל המידע הנדרש על התבגרות מינית, בריאות מינית ואמצעי מניעה והתמודדות הראשונה שלהן עם נטילת גלולות למניעת הריון.

פרופ’ זיידמן ראש יחידת המחקר של אגף הנשים והיולדות במרכז הרפואי “שיבא” בתל השומר מסביר כי, “החשש מתופעות הלוואי מהווה את אחת הסיבות המרכזיות לאי נטילת גלולות בקרב צעירות וכתוצאה מכך להריונות לא רצויים. זאת על אף, שלעיתים תופעות הלוואי הן מיתוס שאין לו כל ביסוס רפואי. מטרת הקמפיין היא לנפץ את המיתוסים הללו ולהפיג את החשש מנטילת גלולות באמצעות מודעות לעובדות הרפואיות”.

כך לדוגמא חשוב לדעת שגלולות אינן משמינות, אינן פוגעות בפוריות, כל הגלולות מפחיתות פצעי אקנה ושיעור יתר, ההורמונים שהן מכילות אינם מעלים את הסיכון לסרטן ולא רק שאין צורך לעשות הפסקה ל”ניקוי הגוף”, אלא אפשר ואף מומלץ ליטול גלולות באופן סדיר למניעת הריונות לא רצויים ולהקלה על סימפטומים לא נעימים והסדרת המחזור. יחד עם  זאת, ישנה השפעה לגלולות על החשק המיני. ישנן נשים שנטילת גלולות לתקופה ממושכת גורמת להן לתופעת לוואי של ירידה בחשק המיני, אולם לעומתן ישנן נשים שנטילת הגלולות דווקא מגבירה אצלן את החשק המיני, והסיבה לכך נעוצה ככול הנראה בתחושת הביטחון מפני הריון לא מתוכנן שעשויה להפוך את הגלולה ל”שיקוי אהבה” ולסייע בשחרור הדחף המיני. 

חשוב לציין כי על מנת להתחיל ליטול גלולות יש לפנות לגניקולוג לקבלת מרשם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה