פולימורפיזם של הגן ICAM והסיכון לשבץ (מתוך Stroke)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת מאי של Stroke עולה קשר בין גנוטיפ G241R של הגן ICAM-1 (Intercellular Adhesion Molecule) ובין סיכון מוגבר להיארעות שבץ איסכמי.

החוקרים כותבים כי למרות שלא עלה באפשרותם לבחון ישירות את מנגנון האינטראקציה, הם מאמינים כי הוא כולל קשירה לאנטיגן Mac-1 (Macrophage Antigen-1) ו-LFA-1 (Leukocyte Function-associated Antigen-1).

החוקרים שיערו כי אלל 241R מגביר את קישור Mac-1 ו-LFA-1 ל-ICAM-1, תוך העלאת המשוב החיובי לסינתזת ICAM-1. לפיכך, ייתכן כי הקשר שזוהה עם הסיכון לשבץ נובע מההשפעה הפונקציונאלית של וריאנט זה על אפיניות הקישור של ICAM-1 ל-Mac-1 ו-LFA-1.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות קרוב ל-13,500 משתתפים במחקר Atherosclerosis Risk in Communities, במטרה להעריך את הקשר בין שני פולימורפיזם של ICAM-1 (G241R ו-K469E) והיארעות מחלה קרדיווסקולארית ושבץ.

מהגיוס למחקר בין השנים 1987-1989 ועד לתום המחקר בשנת 2003, תועדו 517 מקרי שבץ חדשים ו-1629 אירועים חדשים של מחלה כלילית, כולל אוטם לבבי, רה-וסקולריזציה כלילית ותמותה עקב מחלה כלילית.

נשאי אלל G241R , הן שחורים והן לבנים, היו בסיכון מוגבר לשבץ איסכמי. יחס הסיכון בלבנים עמד על 2.18 ובשחורים עמד על 7.04.

אף אחד מהפולימורפיזם של הגן לא העלה את הסיכון למחלה כלילית חדשה בשחורים או בלבנים. בנוסף, לא נמצא קשר בין הפולימורפיזם ובין גורמי סיכון מסורתיים דוגמת BMI, עישון או יתר לחץ דם.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת הפולימורפיזם G241R וחשיבותו בחולים עם מחלה איסכמית.

Stroke 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה