האם הילד שלך רואה טוב?

מבצע משותף של המרכז הרפואי אסף הרופא וקופ”ח מאוחדת לילדים העולים לכיתה א’: בדיקת עיניים יסודית ומקיפה בחינם

במהלך החודשים יולי-אוגוסט תתבצע בדיקת עיניים חינם לכל הילדים העולים לכיתות א’ ו ב’ המתגוררים בראשל”צ, חולון, בת ים והסביבה, ביוזמת המרכז הרפואי אסף הרופא וקופ”ח מאוחדת. הבדיקה, שתתבצע בעזרת מכשור חדיש, תכלול בדיקת חדות ראייה ובדיקת מיקוד ראייה כדי לשלול מצבי פזילה, קוצר ראייה, רוחק ראייה והפרעות במיקוד. הבדיקות יבוצעו ע”י אורטופטיסטית ואופטומטריסט, בפיקוחו של רופא עיניים בכיר, ומטרתן לגלות בעיות ראייה עוד לפני המאמץ הרב שנדרש מילדי בית ספר בהשוואה לילדי גן, בכל הקשור לקריאה, ריכוז וכתיבה.

“בכיתה א’ כבר נדרשות מיומנויות לקריאה ולכתיבה, כמו יכולת מיקוד טובה של העיניים לצורך מאמץ קריאה ממושך”, מסביר ד”ר יאיר מורד, מומחה ברפואת עיניים ומנהל מרפאת העיניים לילדים ב”אסף הרופא” וקופ”ח מאוחדת בראשל”צ. “כאשר יש בעיה במיקוד הראייה, כמו, למשל, כשהעיניים “בורחות” (פנימה או החוצה), הדבר מקשה מאוד על הקריאה והכתיבה, וגורם לילד לכאבי ראש ולתסכול רב. ההורים והמורים כועסים עליו כיוון שהוא מתחמק מקריאה וכתיבה והוא מקבל תווית של “עצלן”. יש מקרים בהם לילד יש בעיה בראייה בעין אחת בלבד, וכיוון שהעין השניה “מפצה” על כך, אין הדבר מורגש והדבר עלול לגרום לעין עצלה. במקרה זה, לדוגמה, חשוב מאוד האבחון לפני גיל 7 או 8 שנים, שכן בגיל זה כבר כמעט ואי אפשר לטפל בבעיה ולתקנה. ילדים הסובלים מרוחק ראייה (רואים טוב מרחוק אך לא מקרוב) מסתדרים ללא קושי בגן, ואולם, עם הגיעם לכיתה א,’ מתקשים מאוד בקריאה. אנו מציעים כאן אפשרות לכל הילדים וההורים לאתר, לזהות ולטפל מראש – במגוון בעיות ראייה העלולות לשבש את מהלך הלימודים התקין של הילדים. האבחון והטיפול יחסכו מהילד, מההורה ומהמורה תסכול ועגמת נפש רבים, ומיותרים. למה שילד יחשוב שהוא “עצלן” כשהוא בסך הכל לא רואה טוב?”.

למרות שלבדיקה מוזמנים כל הילדים, הרי שבמקרים המפורטים להלן חשוב להקפיד במיוחד על הבדיקה:

· כשהילד מתקרב מאוד למחברת, לספר, לטלוויזיה, למשחק או למחשב ייתכן והוא סובל מקוצר ראייה.

· כאשר בעקביות הילד מטה את ראשו לכיוון אחד כשהוא כותב, קורא, צופה בטלוויזיה או משחק במחשב יש חשש להפרעה במיקוד הראייה.

· אם לאחר עבודה מקרוב (ציור, משחק, כתיבה) הילד מתלונן על כאבי ראש, טשטוש ראייה, דמעת או צריבה בעיניים.

· אם קיים רקע משפחתי ומישהו מבני המשפחה (הורים, אחים) סובל מבעיית ראייה כלשהי קוצר ראייה, רוחק ראייה, פזילה או מחלות תורשתיות.

הבדיקות תתקיימנה בסניף קופ”ח מאוחדת ברחוב רוטשילד 72 בראשל”צ ובסניף קופ”ח מאוחדת ברחוב קוגל 45 בחולון, לכל הילדים חברי כל קופות החולים.

הבדיקות יתבצעו בין השעות 17:00-19:00 בראשל”צ ( 9480834- 03) בחולון( 5034382 03)


 

נמסר ע”י לשכת הדוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה