פסיכיאטריה

כיצד משפיעה נחירה על בריאות הלב וכלי הדם? (Medscape)

נחירה היא הפרעה נפוצה המשפיעה על 20%-40% מהאוכלוסייה הכללית וכאשר היא קבועה היא נקשרת ללחץ דם גבוה וליתר לחץ דם בלתי מאוזן

נחירה היא הפרעה נפוצה המשפיעה על 20%-40% מהאוכלוסייה הכללית. המנגנון של נחירה הוא רטט של מבנים אנטומיים בדרכי האוויר הלועיות. הערכה אובייקטיבית של נחירה חשובה לקבלת החלטות קליניות ולחיזוי ההשפעה של התערבויות טיפוליות. נחירה היא אחד מהמאפיינים העיקריים של הפרעות נשימה בשינה, כולל אירועי היפופניאה, המשקפים חסימה חלקית של דרכי האוויר העליונות.

מחקר שכלל 12,287 מטופלים בגיל ממוצע של 50 שנים, רובם גברים (88%) ובעלי משקל עודף, בחן את הקשר בין נחירה ליתר לחץ דם. נמצא כי עלייה במשך הנחירה קשורה לעלייה של 3 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי ו-4 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי אצל מטופלים עם נחירה תכופה וקבועה, בהשוואה לאלה עם נחירה לא תכופה.

נחירה נמצאה קשורה באופן משמעותי ליתר לחץ דם בלתי מאוזן. נמצאה עלייה של 20% בסבירות ליתר לחץ דם בלתי מאוזן בקרב נבדקים מעל גיל 50 עם השמנת יתר, ועלייה של 98% בקרב נבדקים בגיל 50 ומטה עם BMI תקין.

המחקר מראה כי נחירה לילית קבועה קשורה ללחץ דם גבוה וליתר לחץ דם בלתי מאוזן, ללא קשר לנוכחות או חומרת דום נשימה בשינה. רופאים צריכים להיות מודעים להשלכות הפוטנציאליות של נחירה על הסיכון ליתר לחץ דם, ותוצאות אלו מדגישות את הצורך לשקול את הנחירה בטיפול הקליני ובניהול בעיות שינה, במיוחד בהקשר של ניהול יתר לחץ דם.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה