פסיכיאטריה

ליווי רוקחי משפר תוצאות בסכיזופרניה (JPPR)

רוקחת
ליווי רוקחי עשוי לשפר את התוצאות של אנשים החיים עם סכיזופרניה על ידי שיפור איכות חייהם, הפחתת ההפרעות ושיפור הדבקות בתרופות, כך עולה ממחקר שפורסם ב- Journal of Pharmacy Practice and Research. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג

ליווי רוקחי עשוי לשפר את התוצאות של אנשים החיים עם סכיזופרניה על ידי שיפור איכות חייהם, הפחתת ההפרעות ושיפור הדבקות בתרופות, כך עולה ממחקר שפורסם ב- Journal of Pharmacy Practice and Research.

אנשים החיים עם סכיזופרניה מראים לעתים קרובות היצמדות לקויה לתרופות בגלל תגובות שליליות לתרופות או חוסר מודעות למחלה. ניסוי אקראי מבוקר פרוספקטיבי זה חקר את היתרונות של ליווי רוקחי הניתן על ידי רוקחים בבתי חולים לשיפור איכות החיים הקשורה לטיפול תרופתי והדבקות בתרופות בקרב קבוצת חולים זו.

המשתתפים במחקר חולקו לשתי קבוצות באקראי – קבוצת ביקורת שקיבלה טיפול סטנדרטי; וקבוצת התערבות שקיבלה ליווי רוקחי בשילוב עם טיפול סטנדרטי. הליווי הרוקחי כלל סקירת תרופות, מעקב אחר בעיות הקשורות לתרופות, התאמת מינון התרופות האנטי פסיכוטיות בשיתוף עם פסיכיאטרים, וייעוץ של משתתפים ומטפלים לגבי ניהול המחלה לפני השחרור.

בסוף המחקר, בהשוואה לקבוצת הביקורת, קבוצת ההתערבות הציגה שכיחות תופעות לוואי נמוכה משמעותית (57.90% לעומת 79.70%, p < 0.05) ושינוי גדול יותר בציוני איכות החיים הממוצעים הנוגעים ל’קבלת מידע של תרופות ומחלות’, ‘השפעת תופעות הלוואי של התרופה, ‘קלות השימוש בתרופות’ ו’קשר טיפולי’. בנוסף, קבוצת ההתערבות השיגה ציון גבוה משמעותית של דבקות בטיפול בהשוואה לקבוצת הביקורת (22.81 ± 1.61 לעומת 16.85 ± 3.00, p < 0.001).

למחקר

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה