פסיכיאטריה

צוותים מיוחדים ומתחמים מופרדים הוקמו בשישה בתי חולים כדי לקלוט את החטופים שישוחררו (הארץ)

תמונות לכתבת מלחמה WAR עדכונים חרבות ברזל בית חולים החייאה פינוי HELICOPTER מסוק
מתחמים ייעודיים לקליטה של החטופים שיוחזרו מהשבי בעזה הוקמו בשישה בתי חולים: בסורוקה, תל השומר, וולפסון, אסף הרופא, איכילוב ושניידר (בית החולים לילדים הסמוך לבילינסון).

שישה בתי חולים הקימו מתחמים ייעודיים לקליטה של החטופים שיוחזרו מהשבי בעזה. המתחמים השונים הוקמו בסורוקה, תל השומר, וולפסון, אסף הרופא, איכילוב ושניידר (בית החולים לילדים הסמוך לבילינסון). משרד הבריאות החליט בחודש שעבר על פרוטוקול חדש ליצירה של מתחם מבודד בתוך בתי החולים אליו יפונו, עם גישה שתוגבל לבני משפחתם ולצוות המטפל, וכן לגורמי בטחון בלבד. לא תהיה גישה למתחמים הללו לעובדי מערכת הבריאות או למבקרים ומשרד הבריאות ובית החולים יעדכנו את הציבור לגבי מצבם הבריאותי בכפוף לחיסיון רפואי.
משרד הבריאות החליט על נהלים אלה לאחר מסיבת העיתונאים שכונסה בבית החולים איכילוב לרגל חזרתה מהשבי של יוכבד ליפשיץ בו היא חלקה העם הציבור את חוויותיה מהשבי באופן בלתי אמצעי.

בכתבות שהתפרסמו ב”הארץ” נכתב כי המתחמים נערכים כדי לטפל בין השאר בחטופות וחטופים שעברו פגיעה מינית בשבי, ומכילים ציוד להערכה רפואית ראשונית, כולל עגלת החייאה. ההערכה היא שחלק מהקטינים שישוחררו מהשבי יטופלו בבית החולים שניידר, אך לא ידוע עדיין אילו בתי חולים יקלטו את רב המשוחררים מהשבי. אפרתי מוסיף בכתבתו כי בבתי החולים שנבחרו פועלים מתחמים שעשויים להיות רלוונטיים לטיפול בחטופים: למשל, מרכזי טראומה גדולים, בהם יטופלו חטופים במקרה שיגיעו עם פציעות קשות במרכזים הרפואיים סורוקה או שיבא, בשניידר ירוכז ככל הנראה הטיפול בילדים בשל נסיון בטיפול פיזי ונפשי בילדים, והחדר אקוטי לנפגעות ונפגעי תקיפה מיני בבית חולים וולפסון, הנמצא בקרבת המכון לרפואה משפטית באבו כביר.

משרד הבריאות הורה כי בכל אחד מששת בתי החולים שיקלטו נשים וילדים יהיה צוות מיוחד הכולל רופא או רופאת ילדים, רופא/ת נשים ומומחה בתחום הרפואה המשפטית. בתי החולים נערכים לקלוט את החטופים שיוחזרו הן מבחינה לוגיסטית והן רפואית. צוותי רפואה נוספים, כולל אנשי בריאות נפש יהיו בכוננות לסייע לפי הצורך.

לכתבות ב”הארץ” מאת עידו אפרתי וליזה רוזובסקי 1,  ועידו אפרתי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה