פסיכיאטריה

אנשי בריאות הנפש קוראים שלא לשחרר לציבור את סרטון דובר צה”ל המציג את הזוועות שביצע החמאס: “יהיה בו משום גל פגיעה נוסף”

WAR ISRAEL GAZA

רופאים מומחים לבריאות הנפש וטיפול בטראומה יצאו בקריאה לממשלה שלא לפרסם את הסרטון הערוך של דובר צה”ל המתאר את הזוועות שביצע החמאס בעוטף.

פרופ’ איל פרוכטר, יו”ר המועצה הלאומית לפוסט טראומה, התריע במכתב ליו”ר משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב כי צפייה בסרט עלולה לפגוע בצופים וכי יש להשתמש בו רק לייעודו כהסברה ובאופן מצומצם ביותר.

לקריאת מכתבו של פרופ’ פרוכטר

גם מובילי מחאת “אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה” הוציאו בשם קהילת המטפלים בבריאות הנפש, קריאה לגנוז את התכנית להפיץ את הסרט הלא מצונזר של דובר צה”ל לציבור הרחב. לדבריהם, “אוכלוסיית ישראל נחשפה ונחשפת מאז ה-7 לאוקטובר למתקפת טרור אכזרית ולאחריה לגלים של חשיפה חוזרת ונשנית לתכנים טראומטיים. שחרור בלתי מבוקר של תכנים טראומטיים לאוכלוסייה הכללית יהיה בו משום גל פגיעה נוסף, וכך גם שחרור של חלקים מהסרט הלא מצונזר יכולים לפגוע בצופיהם, לעיתים באופן בלתי ניתן לתיקון.  גם כך, בימים אלו, הנפש פגועה ושברירית, ואין הצדקה לחשוף אותה לתכנים נוספים שלא לצורך. לצד ההבנה בצורך להילחם גם בשדה הקרב ההסברתי, והשימוש בסרט הזה באופן מדוד ומבוקר למול גורמי חוץ שונים, אין הצדקה לשחרור הסרט הזה באופן ציבורי. נזכור כי כיום היכולת לעצור חשיפה של תכנים מרגע שהם זולגים היא כמעט בלתי אפשרית ועל כן מרגע שידלוף לא נוכל להגן על הילדים שיחשפו לכך ולמבוגרים. מעבר לפגיעה הישירה של הטרור בחייהם ובנפשם של האזרחים, היינו עדים גם לפגיעה של החשיפה לטראומה של כוחות ההצלה, הביטחון, ואזרחים שונים אשר סייעו והיו מעורבים. חלילה לנו שנפש נוספת, וחלילה דם נוסף, יישפך כתוצאה מחשיפה טראומטית שכזו. אנו קוראים לממשלה – גנזו מיד את הרעיון חסר האחריות הזה. אל תשחקו בנפשנו ואל תשחקו בחיינו. התנהגו באחריות. כפי שנאמר על הוראות פתיחה באש: הוראות אלו נכתבו בדם. הקשיבו להן”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה