פסיכיאטריה

הפרעות שינה מלווה בירידה ביכולת קשב בחולים עם רעד ראשוני (מתוך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference)

בחולים עם רעד ראשוני ייתכן סיכון מוגבר להידרדרות ביכולות קשב במידה וסובלים מהפרעות בשינה עם אחוז שעות שינה נמוך מתוך כלל משך השהייה במיטה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו כפוסטר במהלך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות מידע רב בספרות הרפואית אודות הקשר בין בעיות שינה ובין תפקוד קוגניטיבי באוכלוסייה הכללית, אין מידע רב בנושא בחולים עם רעד ראשוני.

במחקר הנוכחי נכללו 188 משתתפים בגיל ממוצע של 78 שנים, אשר השלימו בממוצע 16 שנות לימוד. החוקרים בחנו את הרגלי השינה באמצעות מדד Pittsburgh Sleep Quality Index. עוד הושלמה הערכה נוירו-פסיכולוגית מקיפה שכללה בחינה של חמישה תחומים קוגניטיביים: זיכרון, תפקוד ניהולי, קשב, שפה ויכולת ראיה מרחבית.

מהנתונים עולה כי יעילות שינה לקויה, כפי שבא לידי ביטוי באחוז נמוך של סך שעות שינה מתוך שהייה במיטה (habitual sleep efficiency),  לוותה בירידה מהירה ביכולות קשב לאורך ארבע שנות המחקר. עם זאת, הם לא זיהו קשר בין בעיות שינה אחרות ובין שינוי משמעותי בתחומי תפקוד קוגניטיבי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם רעד ראשוני ותפקוד קוגניטיבי שמור, חביון שינה ארוך יותר מלווה בסיכון מוגבר להידרדרות בתפקוד ניהולי.

מתוך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה