פסיכיאטריה

ליחסי מין לפני השינה השפעה טובה יותר על השינה בהשוואה לטיפול תרופתי במבוגרים עם אינסומניה (מתוך הכנס השנתי SLEEP)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי SLEEP עולה כי שלושה מבין ארבעה מבוגרים עם אינסומניה דיווחו על שינה טובה יותר לאחר קיום יחסי מין לפני השינה, כאשר מרביתם חשו כי לתרופות הייתה השפעה דומה או גרועה יותר על השינה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות ההשפעה של יחסי מין ואורגזמה על איכות השינה.

להערכת ההשפעה של יחסי מין ואורגזמה על השינה בהשוואה לטיפול תרופתי במבוגרים עם אינסומניה יצרו החוקרים סקר בן שמונה שאלות, אשר שותף ברשתות החברתיות. בסופו של דבר, 53 מבוגרים (53% נשים) השלימו את הסקר, 89% מהם בגילאי 25-49 שנים.

מהתוצאות עולה כי 75% מהמשיבים דיווחו על שינה טובה יותר לאחר יחסי מין/אורגזמה לפני השינה, כאשר רוב המשיבים דיווחו על שיפור מתון בשינה באותם לילות. שני-שליש מהמשיבים דיווחו על שימוש בתרופות לשיפור השינה.

מעניין לציין כי 6.4% מהמשיבים לסקר חשו כי לתרופות הייתה השפעה דומה או גרועה יותר על השינה, בהשוואה לפעילות המינית לפני השינה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שמדובר בממצאים מוקדמים מאוד, הנתונים מרמזים להשפעה חיובית של יחסי מין לפני השינה על איכות השינה במבוגרים הסובלים מאינסומניה. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים אודות ההשפעה של יחסי מין ואורגזמה לפני השינה על איכות השינה וכן לקחת בחשבון כי עבור רבים, קיום יחסי מין לפני השינה עשוי להיות חוויה שלילית ולמעשה לפגוע בטיב השינה.

מתוך הכנס השנתי SLEEP

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה