פסיכיאטריה

ירידה בפניות של צעירים לחדרי מיון פסיכיאטריים במהלך השנה הראשונה למגפת הקורונה (BMC Psychiatry)

בקרב ילדים ומתבגרים בישראל תועדה ירידה חדה בפניות לחדרי מיון פסיכיאטריים במהלך השנה הראשונה למגפת הקורונה, בהשוואה לשנה שקדמה למגפה, כך מדווחים דר’ גלית ארז ושותפיה מהמרכז לבריאות הנפש שלוותה במאמר חדש שפורסם בכתב העת BMC Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מגפת הקורונה הינה גורם דחק מג’ורי עם השפעה משמעותית על הבריאות הנפשית ותחושת הרווחה של ילדים ומתבגרים. כעת הם ביקשו לבחון את החשיבות הקלינית של מצבי דחק נפשיים חדים בילדים ומתבגרים שאושפזו למרכזי רפואיים שונים במהלך המגפה.

המחקר כלל נתונים משתי מחלקות לרפואה דחופה בבתי חולים פסיכיאטריים ובית חולים כללי אחד בישראל, הכוללים יחדיו כ-2.3 מיליון מטופלים. מבין אלו, 3,224 צעירים בגילאי 12 עד 18 שנים עם אבחנה פסיכיאטרית נכללו במחקר הנוכחי.

החוקרים אספו את הנתונים מכל הרשומות הרפואיות הממוחשבות של חולים בקבוצת גיל זו בין מרץ ועד דצמבר 2019 והשוו את התוצאות אל מול אותם חודשים בשנת 2020.

מהנתונים עולה כי שיעור הפניות של ילדים לחדרי מיון בשלב מצבים פסיכיאטריים אקוטיים ירד משמעותית בין השנים 2019 ו-2020, ממספר ביקורים חודשי ממוצע של 57.83 ביקורים ל-49.63 ביקורים.

שיעורי ההימצאות ושיעורי הפרעות במצב רוח וחרדה על-רקע דחק ירדו משמעותית משנת 2019 לשנת 2020 (27.9% לעומת 22.3%, בהתאמה). שיעורי הימצאות הפרעות פסיכיאטריות חמורות לא השתנו משמעותית; שיעור הפרעות אלו מבין כלל ההפניות עלה משמעותית במרכזים השונים (מ-45.4% בשנת 2019 ל-47.2% בשנת 2020), אך הממצאים לא היו עקביים בין המרכזים השונים. מנגד, החוקרים מצאו כי שכיחות ביקורים שהובילו לאשפוז חולה לא התשנה משמעותית בין 2019 ו-2020 (27.9% לעומת 26.5%, בהתאמה).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה ללמוד עוד על הנושא וכן להעריך את השפעות שילוב שירותי טל-פסיכיאטריה דחופים עבור ילדים ומתבגרים.

 

BMC Psychiatry, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה