פסיכיאטריה

ה-FDA אישר טיפול אנטי-עמילואידי במחלת האלצהיימר (FDA)

ה-FDA אישר טיפול חדש בנוגדן אנטי-עמילואיד במחלת האלצהיימר בשלביה הראשונים

ה-FDA אישר טיפול חדש בנוגדן אנטי-עמילואיד הנקרא Lecanemab במחלת האלצהיימר בשלביה הראשונים. כידוע, “מחלת האלצהיימר פוגעת באופן משמעותי בחייהם של אנשים הסובלים ממנה ויש לה השפעות איומות על יקיריהם”, אמר ד”ר ביב דאן, מנהל המשרד למדעי המח של ה-FDA.

התרופה Lecanemab (Leqembi, Eisai) מציעה יתרון טיפולי משמעותי על פני הטיפולים הזמינים כיום (כגון Aducanumab) למחלה חמורה או מסכנת חיים. לדברי דאן, “תרופה זו היא החדישה ביותר וביכולתה לשנות את התהליך הבסיסי של מחלת האלצהיימר, ולא רק להוות טיפול בתסמיני המחלה. לכן, יש להתחיל את הטיפול בחולים עם ליקוי קוגניטיבי בינוני או עם דמנציה קלה של המחלה”.

המחקר עליו התבסס האישור כלל 1795 מבוגרים עם פגיעה קוגניטיבית קלה או עם מחלת האלצהיימר בשלביה המוקדמים ובנוסף סובלים מפתולוגיה עמילואידית במוח. הטיפול שניתן כלל נטילתLecanemab  10 מ”ג/ק”ג פעמיים בשבוע או נטילת פלצבו.

תוצאות המחקר הראו כי בקרב נוטלי התרופה ההידרדרות הקוגניטיבית פחתה ב-27% במהלך 18 חודשי המעקב בהשוואה לפלצבו (P .001). יש לציין כי אחד מתוך חמישה אנשים שקיבלו Lecanemab, סבלו מבצקת או דימומים קטנים. כמו כן, איד מחולי האלצהיימר שנטל Lecanemab נפטר לאחר שסבל מדימומים תוך-מוחיים רבים בזמן שקיבל טיפול לשבץ איסכמי.

פרופ’ אלווארו פסקואל-ליאונה, פרופסור לנוירולוגיה בבית הספר לרפואה של הרווארד, בוסטון, מסצ’וסטס, וקצין רפואה ראשי ב-Linus Health, אמר כי “אישור זה של ה-FDA מייצג התפתחות מרשימה ומרגשת אך יש לקחת בחשבון כמה נושאים קריטיים.” בין היתר הוא טען שיש לבחור בקפידה את המטופלים שמתאימים לטיפול מסוג זה, ובמסגרת הבחירה תבוצענה בדיקות יקרות ופולשניות כמו PET-CT או ניקור מותני (LP). כמו כן, מערכות הבריאות תצטרכנה לפתור אתגרים לוגיסטיים וביניהם מתן עירוי פעמיים בחודש ומעקב צמוד אחר תופעות לוואי אפשריות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה