פסיכיאטריה

אגוזי מלך עשויים להפחית דחק משנית ללימודים בסטודנטים באוניברסיטאות (Nutrients)

צריכת אגוזי מלך עשויה להפחית דחק אקדמי ולשפר את המצב המנטאלי בקרב סטודנטים באוניברסיטאות, עם תוצאות בולטות במיוחד בקרב נשים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Nutrients.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מצב מנטאלי ירוד מופיע בשכיחות גבוהה בקרב סטודנטים לתואר ראשון לאור לחץ משנית ללימודים האקדמאיים. עוד הם מציינים כי מחקרים קודמים הוכיחו כי קיים קשר בין דחק ובין תזונה, כאשר דחק עשוי להשפיע על בחירות התזונה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של דחק אקדמי וצריכה יומית של אגוזי מלך בקרב סטודנטים באוניברסיטאות על המצב המנטאלי, סמנים ביוכימיים למצב בריאותי כללי והרכב החיידקים במערכת העיכול.

מדגם המחקר כלל 80 סטודנטים אשר סווגו לקבוצת התערבות וקבוצת ביקורת והשלימו הערכה בשלוש נקודות זמן – בתחילת כל סמסטר, במהלך תקופת בחינות ושבועיים לאחר הבחינות. אלו בזרוע הטיפול קיבלו 56 גרם אגוזי מלך בכל יום למשך 16 שבועות.

מהנתונים עולה כי באלו שצרכו כחצי כוס אגוזי מלך כל יום תועד שיפור במדדי בריאות מנטאלית לפי דיווח הסטודנטים. באלו שצרכו אגוזי מלך הייתה עדות לשיפור בסמנים מטבוליים ובאיכות השינה הכוללת בטווח הארוך.

מרבית המשתתפים במחקר היו נשים (75%) עם מגוון קטן יותר של חיידקים במערכת העיכול לאור דחק אקדמי ועם שיפור גדול יותר בעקבות צריכת אגוזי מלך. החוקרים מדווחים כי לא ניתן לקבוע את ההשפעות של דחק אקדמי או צריכת אגוזים בקרב גברים, לאור מספר המשתתפים הקטן.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם ההשפעות של צריכת אגוזי מלך על דחק אקדמי בקרב סטודנטים באוניברסיטאות מוגבלות לנשים או קיימות גם בגברים. עוד הם מציינים כי לא ניתן לשלול תרומה של אפקט פלסבו לאור העובדה כי המחקר הנוכחי לא היה מחקר סמוי והמשתתפים בזרוע ההתערבות היו מודעים לצריכת אגוזי מלך.

 

Nutrients, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה