פסיכיאטריה

רמב”ם ואוניברסיטת חיפה חנכו מכשיר MRI מתקדם שישמש גם לצרכים רפואיים וגם למחקר משותף בתחום המוח

בטקס שהתקיים אתמול במכון ה-MRI המחודש של רמב”ם בהשתתפות פרופ’ רון רובין נשיא אוניברסיטת חיפה ופרופ’ מיקי הלברטל מנהל רמב”ם ובנוכחות רופאי מבית החולים וחוקרים מאוניברסיטת חיפה, נחנך רשמית מכשיר MRI מהמשוכללים בישראל, מתוצרת חברת “סימנס”. מדובר בשיתוף פעולה ייחודי גם ברכישת המכשיר וגם בהמשך, החל מהיום, בשימוש כפול – בדיקות דימות מתקדמות לחולים וגם מחקרים מתקדמים מאוד בתחום המוח.
כאמור, גולת הכותרת של המכון המחודש הוא מכשיר ה-MRI החדיש מתוצרת “סימנס” שעוצמת המגנט שלו עומדת על “3 טסלה” (יחידת מדידה בעלת שם מוכר לאוזן הישראלית, אך ללא קשר לעולם הרכב). המכשיר נרכש במשותף על ידי רמב”ם ואוניברסיטת חיפה. ייחודו של פרויקט ה-MRI המחקרי המשותף לאוניברסיטת חיפה ולרמב”ם הוא כפול: ראשית, מדובר ב-MRI שיוקדש לצורכי מחקר וגילוי של תובנות חדשות על הקשר שבין מוח והתנהגות. שנית, שיתוף הפעולה בין אוניברסיטה ובית חולים יאפשר הפריה ייחודית בין חוקרים מתחומי המוח, ביולוגיה ופסיכולוגיה ורופאים. באוניברסיטת חיפה קהילה גדולה של חוקרות וחוקרים הבוחנים אספקטים שונים הקשורים למוח והתנהגות: מחקר בדיכאון ופוסט טראומה, התנהגות חברתית, אוטיזם, חרדה, התפתחות קוגניטיבית, מוח וחינוך ועוד. לאחרונה אף הקימה האוניברסיטה מוקד לחקר מוח והתנהגות, המאגד את המחקר בתחומים אלו.
ה-MRI המחקרי יאפשר לרופאי ורופאות בית החולים ולחוקרי וחוקרות האוניברסיטה לשלב בין הידע המחקרי ולבין הידע הקליני והרפואי בכדי להביא לפריצות דרך בהבנת וטיפול בדיכאון, פוסט טראומה, התפתחות קוגניטיבית ועוד.
במהלך טכס חנוכת המכשיר החדש נשאו דברים מנהל רמב”ם ונשיא האוניברסיטה. פרופ’ מיקי הלברטל, מנהל רמב”ם אמר: “מדובר ביום חג. פרויקט שחשבתי על הצורך שלו מכניסתי לתפקיד. במסגרת שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת חיפה בכלל ועם פרופ’ רובין בפרט אנחנו עושים ונעשה דברים משמעותיים למען הרפואה והמחקר. זו הסתכלות אסטרטגית, לתת שירותי בריאות, אבל גם לדחוק קדימה את מעטפת המחקר”.
פרופ’ רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה: “ה-MRI המחקרי הוא מודל ייחודי לשיתוף פעולה בין אקדמיה לרפואה, שמחזק את היכולת של אוניברסיטת חיפה לרתום את המחקר שלה לטובת החברה והקהילה. שיתוף הפעולה החשוב שלנו עם המרכז הרפואי רמב”ם המחקרי יאפשר לחוקרים ולחוקרות שלנו להביא את הידע שלהם מהמעבדה ולשלב אותו עם הידע הרפואי והקליני של רופאי ורופאות המרכז הרפואי. שילוב הכוחות והמוחות הזה הוא הדרך לפריצות דרך שיסייעו בסופו של דבר לחברה כולה”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה