פסיכיאטריה

קקאו או ויטמינים לשיפור הקוגניציה (Alzheimer’s & Dementia)

מחקר חדש בפאזה 3 מראה ששימוש יומיומי במולטי ויטמין, לעומת שימוש בקקאו, קשור לקצב איטי משמעותית של ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל

מחקר חדש בפאזה 3 שפורסם ב-Alzheimer’s & Dementia מראה ששימוש יומיומי במולטי ויטמין, לעומת שימוש בקקאו, קשור לקצב איטי משמעותית של ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל. המחקר הוצג בכנס הניסויים הקליניים ה-14 של מחלת אלצהיימר (CTAD) והוא הניסוי המבוקר האקראי הראשון בקנה מידה גדול וארוך טווח שבחן את ההשפעות של תמצית קקאו ומולטי ויטמינים על קוגניציה. ההתמקדות העיקרית של הניסוי הייתה בתמצית קקאו, שמחקרים קודמים מצביעים על כך שעשויה לשמר את התפקוד הקוגניטיבי, כאשר ניתוח ההשפעה של מולטי ויטמינים היה תוצא משני.

מחקר COSMOS-Mind הוא מחקר משנה לניסוי גדול יותר בשם COSMOS. הוא חקר את ההשפעות של תמצית קקאו ומולטי ויטמין-מינרל סטנדרטי (MVM) על תוצאי לב, כלי דם וסרטן בלמעלה מ-21,000 משתתפים מבוגרים. ב-COSMOS-Mind, החוקרים בדקו האם צריכה יומית של תמצית קקאו לעומת פלצבו ומולטי ויטמין-מינרל לעומת פלצבו שיפרה את הקוגניציה בקרב מבוגרים. יותר מ-2200 משתתפים בגילאי 65 ומעלה השתתפו והיו במעקב במשך 3 שנים.

התוצאות הראו שלתמצית קקאו לא הייתה השפעה על הקוגניציה בהשוואה לפלצבו (ציון z-ממוצע, 0.03; P = .28) . שימוש יומי במולטי ויטמין, לעומת זאת, הראה יתרונות משמעותיים על קוגניציה גלובלית לעומת פלצבו (ממוצע z, 0.07, P = .007) . ההשפעה המיטיבה הייתה בולטת ביותר בקרב משתתפים עם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם (ללא היסטוריה 0.06 לעומת היסטוריה 0.14; P = .01) .כך גם החוקרים מצאו השפעות הגנה דומות על זיכרון ותפקוד ביצועי. החוקר הראשי הציע הסבר אפשרי אחד להשפעות החיוביות של מולטי-ויטמינים העשוי להיות החיזוק במיקרו-נוטריינטים ובמינרלים חיוניים שהם סיפקו, כך בדבריו ל-Medscape, “בעידן דיאטות חסרות רכיבים תזונתיים בתוספת שכיחות גבוהה של מחלות לב וכלי דם, סוכרת ומחלות נלוות אחרות, ייתכן שאנו מתמודדים עם מבוגרים שנמצאים בחוסר מבחינת המיקרו-נוטריינטים והמינרלים החיוניים שלהם” אמר.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- Alzheimer’s & Dementia

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה