פסיכיאטריה

עליה ניכרת בהיקף השימוש בתוספי מלטונין בשנים האחרונות (JAMA)

השימוש בתוספי מלטונין ללא מרשם רופא עלה בהיקף של פי חמש לאורך שני העשורים האחרונים בארצות הברית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Medical Association.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התוסף מוביל לעליה ברמות מלטונין, הורמון חשוב במחזור שינה-ערות. מלטונין משפר את היכולת להירדם בשעת השינה ע”י הפחתת הגירוי לערות בשעות הערב, כלומר, לא מדובר בתכשיר הגורם לטשטוש אלא לכזה המכבה את גירוי הערות.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים מסקר National Health and Nutrition Examination Survey לשנים 1999-2000 ועד 2017-2018 והתמקדו במשתתפים בגילאי 20 שנים ומעלה (55,021 משתתפים, גיל ממוצע של 47.5 שנים).

מהנתונים עולה כי שיעורי ההימצאות המשוקללים של שימוש במלטונין עלו מ-0.4% בשנים 1999-2000 ל-2.1% בשנים 2017-2018 (P=0.004). ב-93.9% מהמקרים בהם דווח על שימוש במלטונין, החוקרים אישרו את השימוש בתוסף ע”י בדיקת בקבוקי תוספים.

מגמות אלו היו דומות בגברים ובנשים ובקבוצות גיל שונות. עוד מצאו החוקרים כי לא היו דיווחים על שימוש במלטונין במינון יומי של מעל 5 מ”ג עד שנת 2005-2006 ומאז נרשמה עליה בהיקף השימוש במלטונין במינון זה.

תוספי מלטונין זמינים כיום בטבליות, קפסולות, סוכריות גומי, אבקה, נוזל, תרסיס ופורמולות אחרות. המשתמשים יכולים אף לרכוש תכשירים משולבים של קנבינואידים עם מלטונין.

הסקר לא כלל שאלות אודות הסיבות לשימוש במלטונין או אם המשתמשים חשו כי לתוסף הייתה תועלת כלשהי. מטרת המחקר הייתה לבחון את היקף השימוש במלטונין ולא את התועלת שלו לשיפור השינה.

JAMA. Published online February 1, 2022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה