פסיכיאטריה

העדויות הנוכחיות אינן תומכות במתן קנבינואידים לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות (Am J Psychiatry)

מריחואנה רפואית

העדויות הזמינות בספרות הרפואית אינן תומכות באופן משכנע במתן קנבינואידים לטיפול בחולים עם הפרעות פסיכיאטריות, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה שפורסמו בכתב העת American Journal of Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ארצות הברית מצויה בעיצומו של מהלך נרחב לשינוי החקיקה בנוגע לקנאביס. העליה בזמינות קנאביס למטרות הנאה או מטרות רפואיות דורשת מצוותים רפואיים להכיר את העדויות בעת ייעוץ לחולים ולעמיתים בנושא. בסקירה הנוכחית בחנו החוקרים את העדויות ממחקרים אקראיים ומבוקרי-פלסבו אודות שימוש תרפואיטי בקנבינואידים למצבים רפואיים ספציפיים ואודות תופעות הלוואי האפשריות על-רקע שימוש אקוטי וכרוני בקנאביס.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed ו-PsycInfo לזיהוי מאמרים שפורסמו עד יולי 2021 ודיווחו על שימוש בקנאביס, קנבינואידים או קנאביס רפואי. מאמרים נוספים זוהו ע”י חיפוש ברשימת המקורות של המאמרים שנבחנו. מבין 4,431 מאמרים שנסקרו, 841 מאמרים ענו על קריטריוני ההכללה בסקירה.

החוקרים כותבים כי כיום אין התוויות פסיכיאטריות מאושרות ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) לשימוש בקנבינואידים ויש עדויות מוגבלות התומכות בשימוש תרפואיטי בקנבינואידים לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות. עד כה, העדויות התומכות במתן קנבינואידים במרשם מעבר להתוויות מנהל המזון והתרופות האמריקאי הן המשמעותיות ביותר לטיפול בכאב וספסטיות.

החוקרים כותבים כי עם העליה בזמינות קנבינואידים קיים צורך בבסיס עדויות הולם אודות הבטיחות והיעילות של תכשירים אלו. יש עדויות רבות המצביעות על הנזקים האפשריים של קנבינואידים באוכלוסיות פגיעות, דוגמת מתבגרים וחולים עם הפרעות פסיכוטיות. בסיס העדויות הנוכחי אינו מספק בכדי לתמוך במתן קנבינואידים במרשם לטיפול בהפרעות פסיכיאטריות.

Am J Psychiatry, 8 Dec, 2021

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה