פסיכיאטריה

מקומו של טיפול ב-Rituximab כנגד אנצפליטיס אוטואימונית (Neurology: Neuroimmunology & Neuroinflammatory)

במאמר שפורסם בכתב העת Neurology: Neuroimmunology & Neuroinflammatory מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Rituximab (מבטרה) כטיפול מוקדם וקצר-טווח עשוי לשמש לטיפול בחולים עם צורות מסוימות של אנצפליטיס אוטואימונית.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 163 חולים ממאגר German Network for Research on Autoimmune Encephalitis שקיבלו לפחות מנה אחת של Rituximab וקבוצת ביקורת שלא קיבלה טיפול ב- Rituximab. הצורות של אנצפליטיס אוטואימונית כללו NMDAR (NMDA Receptor), LGI1 (Leucine-rich Glioma-Inactivated-1), CASPR2 (Contactin-Associated Protein-like-2) ו-GAD65 (Glutamic Acid Decarboxylase 65).

הטיפול ב- Rituximab ניתן מוקדם יותר משמעותית לחולים עם אנצפליטיס אוטואימונית על-רקע NMDAR ו-LGI1, לאחר חציון של 54 ו-155 ימים מהופעת המחלה, בהתאמה, בהשוואה לאלו עם מחלה על-רקע CASPR2 ו-GAD65, בהן  הטיפול הותחל לאחר חציון של 632 ימים ו-1,209 ימים מהופעת המחלה, בהתאמה.

בחולים עם אנצפליטיס אוטואימונית על-רקע NMDAR שקיבלו או לא קיבלו טיפול ב- Rituximab תועד שיפור משמעותית במדדי mRS (Modified Rankin Scale). בחולים עם סוג זה של אנצפליטיס שטופלו ב- Rituximab תועדה פגיעה חמורה יותר בתחילת הדרך, אך לעיתים קרובות יותר הצליחו לחיות באופן עצמאי. בחולים עם מחלה על-רקע LGI1 שטופלו ב- Rituximab ואלו שלא קיבלו את הטיפול תועד שיפור; עם זאת, רק בקרב מטופלים ב- Rituximab עם מחלה על-רקע CASPR2 תועד שיפור משמעותי. בקרב חולים עם מחלה על-רקע GAD65 לא תועד שיפור. יתרה מזאת, בחולים שטופלו ב- Rituximab תועדה ירידה משמעותית בשיעור ההתלקחויות.

ממצאי המחקר הצביעו על קשר מובהק בין זיהוי נוגדנים כנגד NMDAR ושיפור במדדי mRS. התחלה מוקדמת של הטיפול הייתה גם בקורלציה עם תוצאות טובות יותר.

ממצאי המחקר תומכים ביעילות התחלה מוקדמת של Rituximab בחולים עם אנצפליטיס אוטואימונית על-רקע NMDAR, LGI1 ו-CASPR2 ומציעים כי טיפול קצר-טווח עשוי להוות אפשרות טיפול באוכלוסיה זו. עוד עולה מהנתונים כי בחולים עם מחלה על-רקע GAD65 סיכוי נמוך יותר לתועלת מהטיפול התרופתי.

Neurology: Neuroimmunology & Neuroinflammatory 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה